Svårt läge - 14 år.
jag är 161 cm lång och väger 64 kilo. Jag har nog alltid varit lite knubbig. men aldrig överviktig. Nu ligger mitt bmi på gränsen. Jag har nog ett ganska osunt förhållande till mat. Om jag väl har börjat kan jag inte sluta. spelar ingen roll om jag äter så mycket att jag spyr. Jag fortsätter ändå äta tills allt är slut eller jag känner mig "färdig". Det har gått överstyr och jag behöver hjälp. Min mamma är lite av ett hälsofreak och köper alltid nyttig mat och så. Men även godsaker. Det är inte att jag inte gillar grönsaker och sånt. Jag äter i princip allt. Men jag vet itne varför det har blivit såhär. För ca ett år sen åt jag alla måltider. Bra mat och så i 3 månader. Gick ner över 10 kilo. (var kortare då) och om man äter exakt som man ska. Så går man väl ner till sin perfekta vikt. Sen håller man sig där? Jag har börjat spela innebandy 2 gånger i veckan. Allt aktivitet är bra. Det kanske bara gäller att börja. Det är lätt att man tänker
- Imorgon börjar jag.
Sen skjuter man upp det mer och mer. Vad ska jag göra? Behöver alla tips och all hjälp jag kan få!

Hej Det låter ju inte bra om du hetsäter, äter tills du spyr. Finns det någon du kan prata med? Förälder, släkting, skolsköterskan, lärare eller någon annan vuxen i din närhet.
Jag tycker att din vikt ligger bra och att du inte ska fokusera så mycket på just den. Jag är en sån som förespråkar att BMI är totalt värdelöst eftersom det inte alls ger någon hänvisning om muskelmassa och liknande. Men om man nu ska räkna på BMI så ligger du inte på gränsen, läkarna säger numera att BMI upp till 27 är normalt och du ligger på 24…
Det som verkar vara problemet är ju ditt förhållande till mat. Att du hetsäter. Det absolut bästa är att försöka prata med någon om det. En skolsyster, lärare eller ännu bättre dina föräldrar. Då kan du lättare få hjälp anpassad efter just dig och dina problem.
Håller med Zadeira.
Jag är likadan, dock fyller jag 17 i år, är 163 cm lång och väger 65 kg.
Jag har ganska bra ämnesomsättning, så jag går inte upp märkbart om jag äter mycket, eller exempelvis skräpmat.
MEN, jag är hetsätare, äter som dig, tills maten tar slut.
Tycker det är ganska jobbigt om man är borta hos folk, också äter man mer än vad karlarna gör, hehe
Ska försöka börja med att äta mindre måltider, men oftare, så min magsäck kanske återgår till normal storlek :)

jag har samma problem, finns inget stopp i min mage. och det är värre när man äter kolhydrater.
om jag äter en stor frukost och sedan en stor lunch, massor av nötter & ost etc så fort jag blir sugen, och sedan middag inte för sent, så brukar jag lyckas hålla mig. (allt såklart utan kolhydrater)
äter alltid på en liten tallrik, lägger undan resten av maten i lunchlådor innan jag börjar äta. (svårt om du inte själv kontrollerar maten i kastrullerna) Då är det svårare att gå och ta mer mat.
lite tips :)
Prata med din mamma och säg att du inte vill att hon köper hem godsaker (antar att du menar godis, chips, bakelser m.m.?) och du kanske ska kontakta en dietist så att du kan få rådgivning därifrån också 
Jag vet inte om jag har fel, men det verkar som att de som redan svarat här missuppfattat dig.
Du skriver "Om jag väl har börjat kan jag inte sluta. spelar ingen roll om jag äter så mycket att jag spyr."
Tror inte att TS menar att hon hetsäter och sen spyr upp det (rätta mig om jag har fel), utan att hon kan äta tills magen inte kan ta emot mer mat och stöter upp det tillslut, men att hon ändå fortsätter att äta (även fast magen är poppfull).