Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 751 ggr
Lolah
0

Känns hopplöst!!

Hej

Förhoppningsvis finns det kanske någon som kan göra mig något klokare!

Jag har stora problem med att gå ner i vikt, och jag är övertygad om att anledningarna till detta är att jag har hypertyreos (doseringen har krånglat i flera år) samt att jag har varit sjuk i anorexi och rubbat min förbränning ytterligare. I somras så åt jag så normal jag kunde, fortfarande nyttigt, men åt likadant som alla runt omkring mig. Gick då upp 8 kg på väldigt kort tid.

Började lägga om kosten i början på hösten, och efter att jag blev sjuk och inte kunde äta på två veckor så lyckades jag gå ner de 8kg (och hållt vikten trots "svältläge" under sjukdomen). MEN, har fortfarande 6-7kg jag vill bli av med.

Jag har sedan början på december ätit extremt nyttigt, dragit ner på kolhydraterna, börjat träna 3-4ggr i veckan och äter 800-1000kcal om dagen (jag vet att det är lite men äter jag mer än så, så går jag upp i vikt!) Efter att ha gjort detta i två månader så står det fortfarande still på vågen?? VARFÖR?

Funderar på att köra en Nutrilett-kur på 10 dagar för att bli av med iallafall 4kg av resterande, någon som har erfarenhet av detta?

Mycket tacksam för tankar och idéer då det känns hopplöst!!