Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 2719 ggr
Arinya
0

vill ner i vikt

som rubriken säger så vill jag gå ner i vikt.. har kämpat så mycket och testat olika saker..

jag började med att äte mindre för att minska min matsäck (blev lite smalare) och så gick jag ut på promenad varje dag.. men jag hade ingen som peppade mig så jag tröttnade tillslut

sen börjadaejag 3 veckor innan skolan började, men samma sak hände där.. jag följde ett program på en månad så gick ut på att gå varje dag (olika tempon), de hjäpte i början men som sagt så peppade ingen mig och så

jag har svårt för att säga nej till godsaker när folk erbjuder men jag köper aldrig godsaker själv..

just nu så håller jag på att bara äta knäckebröd till frukost lunch och middag (lunch blir vanlig mat ibland) och på helgerna äter jag knäcke till frukost, mellanmål (knäcke) och middag sen knäcke igen, ibland blir de fika.. har bestämt mig för att börja gå igen för jag SKA bli smal..

nån som har bra tips på viktminskning? :)

Ylva-Li
1

Att gå ner i vikt handlar absolut inte om att inte äta! Att bara äta knäckebröd vinner du nog inte på i längden. Försök istället äta varierad kost, uppdelat flera gånger per dag. En stadig frukost är också en mycket bra start för att inte bli sötsugen senare under dagen. 
Satsa på en stadig frukost, mellanmål, bra lunch (gärna lagad mat. t.ex rester från gårdagen.), mellanmål, middag (lagad mat), kvällsmål.
Bra frukostmat (enligt mig) är gröt/müsli med bär eller någon bra sylt, en smörgås av mörkare bröd, skinka på, eller mager ost, gurka och paprika på, och ett kokt ägg till. Gott och framför allt mättande!
Som mellanmål kan du ta en frukt eller en smörgås.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Arinya
0

#1 hmm okeej tack :) vi får se hur de går med grönsaksdelen ;)

Ylva-Li
0

#2 Tja, du måste ju inte ha nån grönsak på förstås. ;) Jag har det ibland för att jag tycker att det är gott. Men bara skinka eller ost går naturligtvis precis lika bra. 
Jag brukar försöka välja en fettfriare skinka, och variera med osten, istället för att välja den fetaste korven/salamin. Det beror ju förstås vilken väg man vill gå. För mig är det viktväktarna, där jag väljer lite fettsnålare mat.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Arinya
0

#3 okej tack så mycket!! de här ska jag försöka kämpa mig igenom ! :D

pyamas
0

Att börja banta redan som 16-åring kan vara farligt, kontrollen man tror att man har försvinner så lätt. Eller det gäller väl alla åldrar, man måste vara försiktig så man inte dras in i ätstörningens värld.

Och Ylva-Li har helt rätt, att sluta äta är aldrig bra. Din kropp sätts i självsvält och till slut går du inte längre ner. Man måste ha lite av allt för att hålla igång kroppen och förbränningen, protein, kolhydrater, fett och givetvis vitaminer!

Arinya
0

haha jag hade aldrig klarat av att sluta äta totalt och inget jag planerar:P

pyamas
0

Good good :)