Jag syndade:(
Fan med. Jag som vart så nyttig i 2 veckor nu å levt på fågel å fisk å gått ner 4 kg tabbade till mig idag- Stekte köttfärs å blandade i ganska så mycket riven ost. detta va gott men gud vilken ångest jag har nu efteråt:( Nya tag
Ha inte ångest över det! Man måste räkna med att man inte alltid kan följa precis hur man hade tänkt sig. Det är inte hela världen. På en måltid kommer du inte gå upp i vikt. Det som är farligt är när det dag på dag blir fuskande och snedsteg och onyttigt, och att man inte kan komma igen och ta nya tag. Ibland ska man kunna unna sig något extra, vare sig det är en onyttig måltid eller onyttig efterrätt/snacks eller så.
Lär dig att tänka så istället så ska du se att det blir lättare. Annars kommer du få ångest var gång något inte är precis som du vill med maten och det kan leda till stora problem som till och med kan leda till ätstörningar. Bättre att lära sig att snedsteg inte är hela världen, bara man tar tag i det igen dagen efter.
Tack:)
Håller med #1 
Jag ser det såhär: Man måste få leva också. Tillåt dig att äta lite godare saker ibland (inte sagt att nyttiga saker är äckliga, men du förstår kanske vad jag menar), men inte alltid. Och i en rimlig mängd. I en rimlig mängd kan man äta det mesta (men såklart undvika det om man anser/märker att det bara kommer kicka igång ett sockersug/liknande som man inte kan stå emot).
Det enda jag inte tillåter mig själv att äta är pizza, och det är av den enkla anledningen att jag kan inte sluta när det är nog. För att det är för gott.
Men allt annat äter jag, men i rimlig mängd. Och sen spelar det INGEN ROLL om man gör något man "inte borde" någon gång, lova dig själv att träna extra hårt dagen efter (så att du får underbar träningsvärk med!) så har du "gjort upp för det".
Men kom ihåg, men måste leva. Oavsett om man är överviktig eller inte. Man borde inte slösa bort sitt liv på att känna ångest över att man "sabbar det för sig".
Läste ditt tidigare inlägg också Kire84 och inte ska du ha ångest, precis som de andra skriver!
Vad äter du efter nu? Har du läst något om LCHF? Jag körde själv en blandning av LCHF och vanlig kost och mot alla odds fungerade det faktiskt, givetvis drog jag ned mycket på kolhydrater men en gång i veckan ungefär åt jag bröd, pasta eller potatis.
Och du, heja heja! Du har kämpat på bra, fortsätt så! 
Vad härligt! Heja dig Kire!