Yoga el Pilates?
Hej!
Är det någon här som pysslar med yoga?
Jag har provat det och gillar det men vill inte göra det i gruppform så funderar på att köpa någon DVD och matta.
Någon som gått ner i vikt av det? Eller är pilates mer effektivt?
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus
Rent mer effektivt tror jag på pilates, men det finns ju en annan sorts yoga som är mer styrke-fokus.
Pilates är dock grymt. Jag gillar det verkligen.

Kör du pilates med eller utan boll?
Jag kör utan just nu! Ändå grymt bra träning.

Jag funderar lite på om jag ska köpa boll eller inte :) får kika runt på lite sidor och se vad jag hittar.
Tack för dina svar!
Boll kan vara jättebra också, det är suveränt för bålen om man gör den typen av övningar.
Går ni på kurser eller kör ni pilates hemma? Jag har länge vart intresserad av det, men har inte kommit igån än. Är mer inne på Pilates då jag har hört att det är mer effektivt och Yoga är aningen för långsamt för mig.. Blir mest sömning och uttråkad..
Någon som vet hur snabba resulaten blir från pilates? Funderade på om man kör t.ex. 3 timmar i veckan?
På tal om pilates så finns det just nu en deal på pilates, där man får träna 4 eller 6 gånger (om man räknar intro) för 319 kr! Detta låter ju otroligt dyrt om man ska träna ca. 3 gånger i veckan..
Någon som har koll på de vanliga priserna i Stockholm?? Om detta är ett bra erbjudande från Pilates Center eller inte menar jag.

Som jag har förstått det fokuserar yoga mer på avslappning/balans/smidighet. Power Yoga är jobbigare och kan väl liknas vid Pilates, fast med mycket mera balans.
Pilates är ren styrka och kontroll över kroppen. Funkar jättebra om man vill tona muskler. Det finns gratis träningsvideos på nätet som jag har använt mig av, sök blogilates på youtube så får du träningsvideos för hela kroppen. Cassey, tjejen som gjort videorna, är en väldigt duktig ledare och motiverar en alltid till att göra sitt bästa!