Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1189 ggr
Kire84
3

Min historia

Hej. Jag är en man på 27 år som försöker gå ner i vikt. Jag har nog varit en av dom onyttigaste personerna i detta land dom sista åren. Mycket på grund av psykisk ohälsa. Jag tröstade mig med mat, jag åt när jag inte hade nåt bättre för mig. tryckte i mig familjepizzor å dubbla hamburgermenyer.

Ändå måste jag ha en jäkla bra förbränning för vikten ökade inte snabbt. Men så gjorde jag en hälsoundersökning å detta blev min vändning. Jag kanske inte skulle överleva mina föräldrar om jag fortsatte mitt onyttiga liv. Tilläggas bör att jag heller inte rörde på mig någonting på dagarna.

Jag är 178 cm lång å vågen pekade på 115 kg, midjemått 129 cm.

Jag Hade nu bestämt mig! Nu jävlar ska jag vända detta. Jag insåg att jag framförallt måste ändra min kost men likaså börja röra mig.

Detta var för 3 veckor sedan. Jag tömde köket på onyttigheter å handlade nytt. införskaffade mig en motionscykel, ett promenadband å gångstavar. Jag blev dessutom medlem på viktklubb.se för att få motivation.

Jag la helt om min kost. äter numera mycket fisk å fågel. äter inklusive mellanmål 5 gånger om dagen, lite varje gång. Nu ligger jag på 1700 kalorier om dagen i intag. motionerar nästan varje dag 30 min. Växlar mellan gåbandet, stavgång å motionscykel. tränar även armarna lite med hantlar.

Jag har på 3 veckor nu gått ner 4 kilo. detta tycker jag är otroligt bra om man tänker att mina muskler samtidigt växer. Jag ska på lång sikt gå ner ca 30 kg.

Hoppas denna läsning kan ge fler här peppning för jag säger bara en sak. Lyckades undertecknad bestämma sig å lägga om sitt liv så klarar dom flesta det. Det bästa av allt är att jag trivs med denna nya livsform. Nu ska även jag Lyckas.

Kram på er

ToBeDa
0

Bra jobbat! Fortsätt så!

Marshmello
0

Heja dig! Duktigt jobbat! :)

mandizen-
0

Jättebra jobbat:) Heja heja!Skrattande

Kire84
4

Tack alla. Härligt. idag vägde jag in mig å vågen stannade på 110 kg. 5kg minus alltså från startvikt. Det ger motivation. Jag tycker det är för jäkla tråkigt att träna men när man ser resultatet så fortsätter man gärna. Men det absolut bästa tror jag är min totala omläggning till nyttig kost i lagom mängd.

Tänk er innan. Jag kunde trycka i mig en familjepizza. en måltid på burger king kunde kosta 150 kr. När jag gjorde en vanlig sås hade jag massor med vanlig grädde å skitmycket smör. Nu har jag lärt mig laga nyttig å god mat. Äter mycket fisk. struntar i att den fisk jag äter är panerad å lite onyttigare. jämför man en panerad spätta mot vad jag åt innan så är det ingenting:)

Calvaro
0

Härligt!

Tänkte på det du skriver om att du tycker träningen är tråkig. Du kan inte pröva någon form av gruppträning eller få med någon polare ut och gå eller något. Brukar vara lite roligare!

Ylva-Li
0

Vad härligt att höra! Ser fram emot att höra hur det går för dig. Men har inga tvivel att du inte kommer lyckas.  :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Kire84
2

Jag tycker det är jättebra att snacka med andra i samma sits så kan man peppa varandra. Denna sidan är väldigt bra:)

mandizen-
0

Bra jobbat, och som du säger, när man ser resultat vill man fortsätta!!:)