På gång igen!
Usch.. motivationen har trytit det senaste året. Började min resa på 130kg. Gick ner till 115kg ungefär, så gick ner 15kg. Det mesta på ett halvår eller nåt. Sen tog det stopp.
Efter det gick jag upp till 122kg, där är jag nu.
Men, vad är inte bättre än ett nytt år?
Så i onsdags travade jag tillbaka till viktväktarna med en nyfunnen kompis som väger ungefär lika mycket som mig. Så nu gör vi denna resa tillsammans!
Tillsammans kan vi stötta varandra och ge motivation. Kan säkert ringa varandra om suget sätter in.
Vi har båda Asperger så det underlättar att vi båda vet hur det fungerar för oss.
Jag får nämligen "cravings", och när jag får dem så är det antingen äta det eller inte äta alls.. Väldigt frusterande. Låter lätt att tänka bort, men just då så är jag väldigt fokuserad på just den maträtten.
Iaf, började räkna points i måndags, så är på gång! Nu ska jag räkna ordentligt varje dag, inget fusk! Då syns det ju på vågen.
Dessutom ska vi gå och simma, min vän och jag, 2-3 gånger i veckan tänkte vi. Det borde ge lite också.
Till sommaren ska jag till Tyskland då min svärmor gifter sig. Sambon tyckte nu att, varför gifter vi inte oss då också? Lite innan vi åker ner, så far vi vidare till Italien på bröllopsresa. ;)
DÅ ska jag känna mig finare! Tills dess ska jag gått ner så det syns igen, så jag törs klä mig i en fin klänning utan att känna mig som en bulldeg.
Sådetså!
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
GRATTIS TILL KOMMANDE GIFTERMÅL! :D
Vad glad jag blir !:D
Och grattis till din nystart! Det är alltid lättare med en vän i samma situation! Och super toppen att ni har sp mycket gemensamt på flera plan! Detta kommer ni båda klara galant!
Och kom ihåg, utan motgångar kan du inte nå några framgångar! :)
STOR Kram! :)
Härligt.
Blir inspirerad av din berättelse.
Lycka till!
Och klart att du blir vacker i en fin klänning! :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Härligt med bröllop :)
Detta kommer gå bra, för du har ju ett bra mål!
Lycka till :)
Tack! :D
Satt en liten belöningspeppning till mig själv. Jag gillar nagellack. Så när jag gått ner 5kg (från inskrivningen i år) så får jag skicka efter lite lack till mig själv. 
Sen sätter jag en ny belöning till de nästa 5kg osv. Får se vad jag vill tänkas ha då.
Den här veckan är jag upptagen när vi har viktväktarmöte.. Lite surt! Men får hoppas på större nedgång veckan efter istället.
Hoppas också att min mage inte bestämt sig för att vara laktosintollerant igen.. Det blir lite krångligare då. =/
Dels så innehåller allt deras godis laktos (Eller soja, vilket jag inte heller tål.) samt att det inte finns sådär jättemycket lättare produkter i butikerna som är laktosfria.
Såg att de hade keso iaf. Men inte matlagningsyoghurt. Creme fraiche finns dock som 10%, så det är toppen.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#7 Se om du kan skippa mejerierna helt istället, det kan du nog spara något kilo på, specioellt om du är laktoskänslig :)
Hemmagjord havredryck/havremjölk kan vara ett bra val i mat och ev. kaffe (det går 2dl havregryn till 1 liter vatten, dessutom silas det mesta havren bort, så det borde ju vara magert så det förslår). Tycker att det funkar super i matlagning, lite tjockare så blir det fin grädde av det också. :) Tål inte mjölk själv, upptäckte jag i december..
Just mjölkprodukter kan hindra viktminskning hos en del, peciellt omman är lite känslig.
Isch, har lite svårt för smaken av havreprodukterna. 
Men ja, får se hur det verkar. Har haft perioder av och till. Är i grunden laktosintollerant, enligt blodprov etc. Men klarar det de senaste 7-8 åren. Som ung tålde jag inte ens kakor med mjölk i.
Lagar mycket från recept från VV, och de har väldigt mycket lätta mjölkprodukter i sina recept. Eller soja.. Lite trist.
Testar mjölk igen imorgon för att se, efter att ha haft en mjölkfri helg.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#9 Förstår dig, använder äggmjölk till allt jag dricker (kaffe..*lol*), men DET innehåller kalorier och fett, vilket funkar bra med min kost men verkar mindre bra med din :)
Just i maten brukar inte jag känna någon havresmak iaf :) Tänker nu i såser och Soppor, grytor m.m. då försvinner liksom havresmaken bland alla andra smaker. Har du provat att ha det i mat? :) Känner du samma havresmak där?
Det var väl självaste..!
Kunde inte gå på vv förra veckan, men hållt mig inom mina points hela tiden. Gick idag, och har bara gått ner 0.1!
Klart man blir lite grinig. Har förvisso mens, så det kanske ställer till det lite. Förhoppningsvis blir det nedåt nästa vecka.. Surt dock!
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||