Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettläs-och-sevärt
Läst 3929 ggr
ettlitetalias
0

Tänkvärt!

Har jag inte skött mig så känner jag mig ofta tjock efteråt, och tror direkt att jag lagt på mig en massa kilon. Tror inte att jag är ensam om det, så när jag snubblade över det här inlägget på en blogg så tänkte jag att jag skulle dela med mig av det! Här är en tjej som är otroligt vältränad - och se vad lite vatten(!) kan göra för figuren!

Så glöm inte att du lägger inte på dig en massa fett för att du missköter dig då och då, det är troligtvis bara vatten! :)

BMEXX
0

Så vad hon har gjort är att skippa kolhydraterna? Orkar inte läsa igenom hela bloggen :P

// Pabblo

[Norrbysa]
0

Härligt! Ja vattenvikten kan verkligen luras. :-)

ettlitetalias
0

Det hon pratar om är att det tar lång tid för kroppen att lägga på sig fettvikt. Om du syndar så är det helt enkelt vatten som kroppen binder. Genom att återgå till nyttigare kost så försvinner vattnet snabbt dock :)

mandizen-
0

VAd är det för kost som binder vatten? kolhydrater som räknas som onyttigt eller?:S

ettlitetalias
0

snabba kolhydrater och salt är väl vad som brukar räknas som bindande?

Bara för att man äter kolhydrater så behöver man ju inte binda massa vatten, men däremot om man äter väldigt mycket  godis under en period, dricker mycket alkohol en kväll eller klämmer i sig en stor meny på McDonalds så är det troligt att kroppen samlar på sig vatten. Det är alltså inte fett som så många tror när de tittar sig i spegeln, utan bara vanligt vatten :)

mandizen-
0

Skönt att höra så man inte ger upp en kväll bara för att magen blivit större! haha:D

Bara att ta nya tag dagen efter alltså…

BMEXX
0

#5 alkohol? de binder väl ändå inte vätska.. snarare torkar ut kroppen.

// Pabblo

ettlitetalias
0

#7 Jag brukar alltid lägga på mig vattenvikt och bli "plufsig" när jag dricker. Behöver väl kanske inte ha att göra med just alkoholen så mycket som kolhydraterna i t.ex. ölen?

BMEXX
0

Fast en av anledningarna till baksmälla är ju vätskebrist. Tror jag har förlorat som värst 2 kilo i bara vätska dagen efter någon gång säkerligen mer efter en festival.

Oftast är det inte spriten i sig man blir fet av utan det är all skit som man stoppar i sig under och dagen efter en fylla. Nu pratar jag dock inte om de som häver i sig öl varje dag eller ofta, där blir det ju en tjusig ölmage;)

// Pabblo

Fridaaaa
1

Dem magrutorna är verkligen inte fint på kvinnor tycker jag :/
N' sån kropp skulle jag inte vilja ha, då har jag hellre mina extra kilon ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zabbio
0

Ang. vätskebrist och bakfylla och vattensamliong - om vävnader i kroppen binder vattnet, kan det bli så att det inte kan användas och man därför har vätskebrist trots att kroppen är full med vatten?

Jag får ju inte i mig mindre vatten för att jag dricker alkohol, och personligen brukar jag inte kissa mycket mer heller (jämfört med tex kaffe är det tvärtom mycket mindre som går ut den vägen, och mindre som kommer in, men kaffet blir jag ju inte bakfull av).

Bara tankar.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.