Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: träning
Läst 3986 ggr
ElinaaH
0

Hur funkar friskis och svettis?

Hur funkar friskis och svettis? Är det något man anmäler sig till och hur gör man det? Skulle väldigt gärna vilja börja det. Hur ofta tränar man? Får man välja hur ofta själv?

Förklara så gott ni kan. :)

Sarah
0

Är ett gym som alla andra, man köper kort och går dit när man kan :)

ToBeDa
0

Ja, som Sarah skriver, det är ett gym som alla andra.

De har över 10 anläggningar (kommer inte ihåg exakt) i Sthlm där du får träna om du köper kort. Om du köper ett alltränings-kort får du både träna i gymmet samt vara med på alla ledarledda pass.

De erbjuder olika gympa-pass, spinningpass, danspass, skivstångspass, core-pass o.s.v.

Jag har varit medlem hos F&S i ca 2 år och jag tycker att gympan är så rolig att jag går dit ca 4 gånger i veckan. Jättebra ledare, trevligt stämning bland motionärerna och alltid fräscha lokaler.

Rekomenderar definitivt F&S!

Zadeira
0

Jag jobbar som funktionär hos Friskis :)

Du kan välja olika sorters kort beroende på vad du vill träna, men vanligast är ett all-kort, som innebär att du får träna i gymmet, på alla de olika gympa-passen och spinning. Då går du till valfri Friskis-anläggning och pratar med dem i informationen så kan de hjälpa dig med exakt vad som passar dig bäst.

Du väljer sedan precis när, hur och vad du vill träna. För de flesta passen går man bara dit, registrerar sig och tränar på passet man valt. Vissa pass, ex spinning, kan man behöva boka plats på i förväg. Det görs genom internet.

Sen är det bara att testa deras stora utbud och hitta de passen du tycker är roligast!

ElinaaH
0

Hur gammal bör man vara? (Bara av ren nyfikenhet).

Sen, hur mycket kostar ett sådant kort? :)

Zadeira
0

Du kan ju läsa på på deras hemsida: http://web.friskissvettis.se/

Det har ett åldersspann från småbarn till seniorgympa. Det beror alltså helt på vad du är ute efter för något pass och intensitet, men det är allt från 15-åringar till 60-åringar (ochssäker äldre) som tränar på de olika passen.

Det finns mängder av olika kort att välja mellan som kostar olika, så kolla på hemsidan hos den lokala föreningen du vill träna hos.