Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1484 ggr
Fridaaaa
0

Så trött på detta nu...

Vet verkligen inte hur jag ska göra för att gå ner dem där dumma kilorna som satt sig på mage och höfter :/
Nu när det är sjukt kallt ute, blir det inte direkta promenader heller, för jag fryser trots tjocka kläder, för är så lätt frösen.
Gym har jag inte råd med.

Hur ska jag göra?
Svårt att bli av med sötsuget med :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Nu har jag bestämt mig: Inga sötsaker som läsk & godis på vardagar, max 50cl läsk på helgen och något nyttigare till helgsgodis! (dock ej nötter då jag ej gillar det) får se vad det blir.
Tror ni det fungerar? Och sedan minska matportionerna?

ToBeDa
0

Jag skulle nog försöka skippa läsken även på helgerna. Det är lätt att man inte riktigt inser hur mycket socker man får i sig eftersom att man inte tuggar.

Nyttigare godis kan vara frysta bananskivor rullade i kakao, "frozen yoghurt" gjord på frusna bär och yoghurt eller popcorn (kanske inte så jättenyttigt, men oftast äter man inte lika mycket av det som av andra snacks eftersom att det ser mycket mer ut än vad det egentligen är).

Se till att alltid äta dig mätt, för då är risken mindre att du äter sötsaker.

Lycka till! :)

Fridaaaa
0

#2 Vet inte annars vad jag ska dricka på helgen? Dricker ju inte vatten :/
Får bli Bravos jucie då :)

Kakaosmak gillar jag inte ;)
Men bär &Yoggi är ju gott :)
Kanske fruktsallad hmmm :D

BMEXX
2

Bravo juice är nästan lika illa som läsk när det gäller kolhydrater och kalorier. Lär dig dricka vatten istället.

// Pabblo

[Lillfjanten]
2

jag har svårt för vanligt vatten ibland, så jag har alltid smaksatt och naturell kolsyrat vatten hemma.

Fridaaaa
0

#4 Jag har hört att det inte alls är så farligt från andra håll.
Det är inte bara att lära sig att dricka det dessvärre…

#5 Dricker inte kolsyrat vatten heller :( Inte mycket i alla fall, väldigt liten mängd

[Lillfjanten]
0

#6  sån var jag med förut, kunde inte dricka kolsyrat vatten, inte ens Loka. men sen hittade jag några goda sorter som smakade mycket, och lärde mig sakta men säkert. detta var på sommaren, och det kanske är lättare att dricka vatten då. och jo, jag vet att man kan lära sig dricka sånt, jag gjorde det Flört

Fridaaaa
0

#7 Finns ett fåtal smaker jag gillar, som jag testat ;)
Så visst lite kan jag dricka, men inte alls den mängd man ska ha i sig, alltså vätska/vatten. Testade att dricka enbart vatten några dagar, lite mjölk med. Men urk, mådde inget vidare :/

ToBeDa
0

#3 Om du byter till juice kan du lika gärna fortsätta dricka läsk ;) Yoggi är inte heller optimalt eftersom att det är ungefär lika mycket socker som i läsk… Väljen naturell yoghurt utan tillsatt socker istället =)

Fridaaaa
0

#9 Jag kallar yoghurt för Yoggi, en dialekts grej ;)
Brukar ha naturell :)

ToBeDa
0

#10 hihih okej =)

Fridaaaa
0

#11 :)

BMEXX
1

Hört från andra håll? Är väl bara att kolla innehållsförteckningen.

// Pabblo

Fridaaaa
0

#13 Har läst. Inte värre än läsk. Inte bravos i alla fall….
Dricker enbart Pepsi eller PepsiMax när jag dricker läsk, och Bravos apelsinjuice är inte värre.

BMEXX
0

Har inte sagt nå om värre… Bara att det är lika illa. Du kan lika gärna fortsätta dricka pepsi.

// Pabblo

Zabbio
0

Drick vatten. Du får ändå inte i dig den mängd vätska du behöver via läsk eller  juice, eftersom det är vätskedrivande. Och fullt med socker. Alternativt kan du spä ut juicen i vatten för smakens skull. Om du inte ändrar nåt så ändrar du inte vikten heller.

Det är nog lättare att stå emot sötsuget om du slutar helt, då brukar det lägga sig på några dagar. Äter du sött var helg hinner du precis vänja dig av med sockersuget och sen starta det igen.. då blir det svårt att hålla sig. Men du gör det som funkar bäst för dig.

Ett annat tips är att om du sitter mycket vid datorn så kan du byta ut stolen mot en pilatesboll (minst 65cm, och rätt hårt uppblåst så blir det nog lagom höjd). Så kan man sitta och studsa lite på den. I vilket fall är det bättre för kroppen och ryggen eftersom man aktiverar musklerna och håller kroppen igång bättre än om man sitter på en stol. Jag har börjat att sitta på en boll. (de är inte jättedyra heller) Passa på att göra lite övningar på bollen emellanåt.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.