Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1871 ggr
mandizen-
0

Att hålla vikten?

Jag hade som mål att gå ner 7kg på 8 veckor, nu har halva tiden gått.

Jag tränar 6 dagar i veckan och då för jag 1,5h träning, både styrka och kondition.

Jag har inte tänkt att ligga på det här underskottet efter jag nått mitt mål så jag undrar, hur gör ni för att hålla en vikt? Är det viktigt att väga sig ofta så man har koll?

Hur många gånger i veckan borde hålla med träning osv..

Karmatarerskanise
0

Träning 4-5 gånger i veckan tycker jag är lagom.

Vet inte hur mycket i underkant du äter nu, men för att hålla vikten gäller det ju att man bara äter det kroppen behöver, inte mer.

[Norrbysa]
0

Håll i dina goda vanor trots att du nått ditt mål! :)

mandizen-
0

Självklart kommer jag göra det men jag så pass goda vanor jag har nu med ett intag på 1200 kcal per dag så kommer jag ju gå ner mer sen och det vill jag inte.

Tränar 6 dagar i veckan nu, får pröva trappa ner till 4 sen då kanske..

Karmatarerskanise
0

#3 Du får testa att öka intaget av kalorier när du är klar. Kanske till 1800 eller liknande.

Zadeira
0

Om du vill fortsätta träna så mycket men inte gå ner mer i vikt kan du ju öka på kalori-intaget. Det behöver inte vara onyttiga kalorier eller att du äter större portioner, du kan ju tex lägga till ett mellansmål med keso och nötter eller liknande.

[Norrbysa]
0

Tänk oxå på att när du går ner så minskar oxå kaloribehovet.

mandizen-
0

Ska testa mig fram då!:) 3 och en halv vecka kvar att gå ner nu!

#6 Hur stor är skillnande på kaloriintaget egentligen? om jag väger 60 ist för 67 kg, hur mycket mindre borde jag då behöva äta?

Zadeira
0

#7, jag testade med mina siffror och skillnaden för mig ligger på ca 100 kalorier om man tar vikt på 67kg jämfört med 60kg vid exakt samma mängd motion. Inte sådär jättestor skillnad.

mandizen-
0

#7 Okej då vet jag!!!:) Det var ju vääldigt lite skillnad.

Får som sagt pröva mig fram då:D