Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 8978 ggr
Ninjisen
8

16 kilo på 10 veckor!

Någon mer än jag som äter VLCD? (Cambridge, slanka osv) Jag har satt igång och det går riktigt bra. Vägde in mig på 88.4 kilo och väger idag efter 10 veckor 72.4. Men många kilon kvar :)

[Forest]
0

1, WOW starkt jobbat Glad

Fridaaaa
0

Cambridge äter min pojkväns faster, hon har med gott ner mycket :)
Bra jobbat!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ninjisen
0

Tack så mkt :) Väldigt bra när man vill gå ner fort… Jag är nog lite för otålig för att bara äta rätt :)

Fridaaaa
0

#3 men hur blir det när man slutar med dem dryckerna? Går man inte upp igen då när man börjar äta normalt igen?

Denna kommentar har tagits bort.
Ninjisen
0

Jättevanlig fråga :) Brukar förklara såhär… En normalviktig tjej börjar äta 10 chips påsar om dagen och börjar gå upp i vikt.. Sen börjar hon äta vlcd påsar och går ner till sin normalvikt igen.. OM hon sen återgår till att äta 10 chips påsar om dagen IGEN så är det klart att hon går upp igen… Men om hon äter som hon gjorde förrut.. alltså normalt.. gott på helgerna kanske och normala portioner mat.. Då behåller hon sin nya vikt. Glad Men det är gamla rykten om att man går upp allt igen sen efter att man börjar äta mat igen och det stämmer inte.. Men man måste som sagt hålla sig från sina gamla vanor och det är många som misslyckas och går upp allt igen… (återgår till chipspåsarna).. och så uppkom nog ryktena!

Det svåra är inte att gå ner… det är att behålla sin nya vikt!

Fridaaaa
0

#6 Okej då förstår jag :)
För dricker man enbart såna där drinker som vissa gör så går man ju upp eftersom man inte kan leva på dem :D

Ninjisen
1

Det handlar om inkomster och utgifter… En kvinna ska äta ca 2000 kalorier om dagen. Men äter du mer så går du ju upp :) Tränar du mkt så drar du ner dom.. Allt beror på hur man gör :) Men det är fysiologiskt omöjligt att gå upp medans man äter påsar då man får ett intag på ca 500 kalorier om dagen istället för 2000 :)

Fridaaaa
0

#8 Jag sa när man slutar äta påsarna ;)

Ninjisen
0

Förstår inte alls vad du menar.. När man slutar äta påsarna så går man upp? Det är just det man inte gör som jag förklarade ;)

Fridaaaa
0

#10 Vet många som har gjort det, trots att dem har tagit det långsamt och börjat äta lite i taget och inte alls i samma mängd osv helt enkelt som man ska göra men ändå gått upp :)

Ninjisen
0

Då har dom ätit dåligt men kan väl inte me att säga det för som sagt det är fysiologiskt omöjligt att gå upp när man äter mindre än dagsbehovet.. Men den diskussionen kan du och jag ta när du har egen erfarenhet ;) Jag gjorde pulver diet för 2-3 år sedan och gick ner 15 kilo gick inte upp nånting alls efter jag började äta mat igen. Fast jag åt godis på helgerna.

Zadeira
0

#6, Problemet är väl att så många faktiskt återgår till att äta fel igen och därför blir det lätt ett dåligt rykte att man går upp igen så fort man slutar med dieten. Alla jag känner som gått på sånt (känner tre stycken som gått på Xtravaganzas pulverdieter) har gått upp inte riktigt all sin vikt igen men i alla fall 5-10 kg enbart genom att återgå till vanlig mat.

Problemet är väl snarare det att om man med påsarna bara äter 500 kalorier om dagen så kommer du inte kunna fortsätta äta enbart 500 kalorier om du omsätter det till vanlig mat sedan, för 500 kalorier med vanlig mat är knappt något alls. Därför är det nog lätt att så fort man börjar äta vanlig mat igen så går man upp i alla fall något kilo oavsett om man äter "bra och nyttigt" eller inte.

Och Grattis till din viktnedång! Hoppas det håller  isig och fortsätter gå bra! Glad

Ninjisen
0

Ja precis.. det är många som kanske bara äter pulver i några få veckor och xtravaganza ledaren sa att det tar minst 1 år att förändra dåliga vanor och komma in på nya banor. Så om man dricker pulver 3 veckor så har man inte blivit frälst att äta gurka istället för godis direkt :)

Sen har kroppen ett minne.. därför alla gravida har lätt att gå ner sina kilon sen igen (dom som va smala innan)… Man måste nog visa kroppen under en längre period att den ska hålla sig nere i vikt.

När man börjar med pulver och går in i ketos så förlorar man alltid 2-3 kilo vatten första veckan då glykogendepåerna töms.. (Vattnet runt musklerna) men dom får man tillbaka efter avslutad kur så 3 kilo minst går alla upp efteråt.. Sen väger ju tarminnehållet med. Så siktar man på 60 kilo som jag så får jag allt gå ner till 57.. Veckan efter kommer jag nämligen väga 60 :) Lite synd men… Den extra motivationen behövs första veckan när man är så hungrig :)

Tusen tack föresten.. Glad jag blir! Jag håller tummarna för att jag inte ska blåsa upp i vikt igen efteråt men man vet ju aldrig Glad

Goerleena
0

Hur går det? Går du fortfarande på pulver? Jag började igår, väger 80 kg och vill ner till 65 kg. Har testat pulver ett oräkneligt antal ggr innan men har alltid gett upp efter 2 veckor. känner att jag måste komma över den trösklen nu och klara flera veckor. Man blir så nedslagen av alla misslyckanden. Sen kommer ju givetvis nästa utmaning att fortsätta lägga om kosten.

Tränar du nått samtidigt?

Är imponerad av er som håller ut så länge:) Bra jobbat!

Ninjisen
1

Det går bara bra, går in i vecka 16 på lördag :)
Jag har också alltid gett upp men man kommer till en gräns där man bara inte VILL va tjock mer. Tror jag har kommit dit för jag är lika enveten idag som för 4 månader sen.

Jag har inte tränat nått men måste sätta igång nu, så man kan gårda till sin kropp lite….
Tack men du fixar detta du med! :)

Den riktiga kampen börjar sen…. att hålla vikten! :)

Goerleena
0

Men då måste du snart vara i mål om du har hållit på i 15 veckor? Jag vägde 80 kg när jag började i måndags, vill ner till 65 helst. Har nog också nått den punkten nu tror jag då jag känner att jag måste lyckas. Mår bara sämre och sämre av vikten och börjar redan känna mig stressad av att det snart är sommar igen och knappt inga sommarkläder passar. Började träna regelbundet för några månader sedan men utan att ändra kosten. Kroppen har väl ändrat sig en del och jag känner mig starkare men de där 80 kg hånar mig varje gång jag väger mig.

Har du gått på regelbundna läkarbesök under tiden?

[Norrbysa]
0

"En kvinna ska äta 2000 kcal om dagen"… stämmer inte riktigt. Det beror på hur mycket kvinnan väger och vilken relation hon har mellan fett och muskler samt hur aktiv hon är.

En stillasittande smal kvinna gör av med mycket lite energi. En aktiv muskulös kvinna gör av med BETYDLIGT mer.

Ett vanligt fel man gör efter en massiv viktnedgång är att återgå till den nivå av kcal per dag som gjorde att man behöll vikten när man vägde mer.

Väger man mindre så gör man oxå av med mindre kcal.

Fridaaaa
0

#18 SKulle jag äta så mkt skulle jag rulla fram nu xD
Mellan 1000-1500kcal äter jag, beroende på hur mycket jag rör på mig under dagen.

Ninjisen
0

Nä jag har 10 kilo kvar.. Ligger på 66.9 nu och ska ner till 57.
Ja men det är så skönt att komma till den punkten, inga kläder passar.. man vill inte gå ut och festa för man känner sig bara obekväm.
Det tar sin tid trots vlcd men man får stå ut!

Nej jag har inte vart hos läkaren alls jag mår toppen så finns ingen anledning :)

#18 Allt är individuellt. Men så står det att kvinnor ska äta och männen 2500. Men precis som BMI så är allt i livet indiviuellt. Jag äter inte heller 2000… beror också på ämnesomsättning.

[Lillfjanten]
0

Ts, lever du enbart på pulver nu?

Ninjisen
0

Ja det gör jag :) Gjort i snart 16 veckor.. Tar en bar då och då istället för en påse och dricker pepsi max, men är alltid i ketos :)

[Lillfjanten]
0

#22 oj, jag tror inte att man ska göra det så länge utan att tala med läkare.. ta inte illa upp :) du har varit/är jätteduktig som gått ner så mycket, men ta det lite lugnt med helpulverdieten.. man ska inte använda pulver i mer än tre veckor i sträck utan läkarkontakt har jag för mig.

Fridaaaa
0

Min pojkväns faster körde Cambridge, hon åt vanlig mat med, fast mycket mindre och bara ty 2 gånger/dag.

[Lillfjanten]
0

jag kör modifast två gånger om dagen, om jag ökar på det så fastnar jag i kaloriräkningsfällan och då är det kört, då törs jag knappt ha mjölk i kaffet, för det är ju kalorier det med..

Supinesophie
0

Jag har läst att lågkaloridieter (under 1500 kcal) försätter kroppen sig i ett slags svältläge. Om man sen börjar äta mer så passar kroppen på att lagra så mycket fett den kan ifall det kommer fler svältperioder.

[Lillfjanten]
0

#26  jo så brukar det bli när man äter kalorifattigt en längre tid, så det är nog bara bra att synda lite då och då :) så tänker jag iaf.. det känns så mycket bättre då när jag ätit lite glass!

Ninjisen
1

#23 Dom måste skriva så på paketen för att dom ska ha ryggen fria för folk skyller allt på dom annars. Jag har flera vänner som gått upp till 26 veckor på bara pulver, ingen fara alls Glad Blir jag dålig så kollar jag upp mig men jag mår superbra..

#26 Ajdå då får du googla lite på ketos ;)
Under 400 kalorier kommer du i svält.. Mellan 450-800 ska man ligga för att vara i ketos vilket betyder mest effektiva fettförbränningen :)
I svält förbränner du 80 % muskler och 20 fett %.. Men i ketos 80 % fett och 20 KNAPPT muskler :)

Ninjisen
0

Jag har sammanlagt gått ner 28 kilo nu… Så funkar de gör det :)

[Lillfjanten]
0

#28 var o en gör ju som de vill, men det är inget som jag tycker är bra, och varför inte kolla upp sig på vårdcentralen o ta råd.av dom innan man mår dåligt. Det är väl skönt att ha koll på det hela. Det jag är rädd för är att ungdomae gör som du, visst är det det skönt att gå ner i vikt, men priset kan bli högt.. Lycka till iaf!

Ninjisen
0

Tack så mkt :) Det ska allt gå bra detta.

Lojs
0

#28 Ketos ligger man i om man äter under en viss gräns kolhydrater, man kan äta 3000 kalorier om dagen och ändå vara i ketos, om man inte äter så mycket kolhydrater. (Vilken mängd det gäller exakt är olika från person till person och dag till dag) Ketos innebär att kroppen har för litet intag av kolhydrater för att använda dem som främsta energikälla och då går kroppen över till fett som främsta energikälla, dvs den är i ketos.

Vi som äter LCHF ligger ju ständigt i ketos och utnyttjar fettförbränningen till vår fördel. =) Jag har själv ätit LCHF i 2.5 år nu och har legat på jämn normalvikt de senaste 2 åren ungefär, det första halvåret gick jag ner 16 kilo, medan jag åt hur mycket mat jag ville och utan träning. (Mitt problem numera är att jag gick ner lite mer än vad jag tänkt, men jag klarar inte av att gå upp lite i vikt så länge jag äter LCHF)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Ninjisen
0

Ja precis.. Som LCHF kan man också vara i ketos. Tror max på kolhydrater är 80 nånting? Man kan alltså äta hur mkt kalorier som helst men så länge man stannar inom tillåten kolhydrat mängd så stannar man i ketos… Men i våra vlcd påsar blir det ca 50 bara :) Jag älskar LCHF och kommer fortsätta på det sen när jag är färdig Glad