Hur många kalorier?
Hur många kalorier bör jag som 13 år äta?
Just nu äter jag runt 100-500 kalorier om dagen, & det känns lite väl lite.. Så det skulle kännas bra att ha ett antal siffror att sträva efter.

Var på föreläsning om kost för ett tag sedan och då sa kostrådgivaren som höll i det att iallafall för en vuxen person så om man äter under 1200kcal/dag så är risken stor för att få anorexia symtom (pga näringsbrist).
Men i din ålder, om du nu inte är extremt överviktig, så rekomenderas inte bantning överhuvudtaget så ät nyttig mat och ät tills du är mätt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
100-500 kalorier ska inte ens ett barn äta.
Minst 1300 kalorier. Du växer fortfarande, så du måste äta mer.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
100-500 kalorier? Då kan du inte äta mycket alls. Ett växande barn i din ålder behöver 3 gånger så mycket energi som du får i dig.
Du kan få näringsbrister, olika sjukdomar, utvecklas dåligt och riskerar att bli sjuk. Minst 1500 kalorier bör du få i dig om du är normalt aktiv.
Kollat på Supersize VS Superskinny?
Jag kollar på det ibland, och man får sig en riktig tankeställare när man ser på det. Många sjukdomar man kan få pga förlite kost :/
#4 Har sett det någon gång och verkligen avskyr det. En underviktig ska "tvingas" äta som en överviktig och tvärtom. Fel att bara lära båda äta normalt?:P
Som du skrev, för lite kost kan göra oss sjuka då man inte får i sig den näring/vitaminer/mineraler som kroppen behöver:/
Troll?
// Pabblo
#5 Dem äter ju inte så sen, dem får andra scheman sen, det är bara några dagar som dem är där.
#5 okej, tuuuuur!!!:D
#5. Det där extrema kostbytet är enbart under några få dagar för att båda parter ska få upp ögonen för hur fel de egentligen äter. De får ju kost-planering utarbetade till sig själv sedan för att lära sig äta normalt. Men ibland krävs det något sådär extremt för att verkligen öppna ögonen och förstå hur fel det är.
Jag väger 44kg & är 156. Är jag överviktig, normalviktig eller underviktig? Känner mig dock som en valross.

#10 Du är definitivt INTE överviktig, skulle snarare säga att det är normal eller på gränsen till undervikt.
_**/Mvh Anne
#10, Jag brukar själv aldrig gå helt på bmi för enligt mig är det rätt så dåligt sytem, men enligt bmi är du underviktig så det ger ju en fingervisning om att du inte behlöver gå ner i vikt utan snarare gå upp ett par kilon.
#10 Definitivt inte överviktig.
Och hur kan du säga att du känner dig som en valross? Då skulle jag en blåval, vilket jag inte är. Nej bättre självförtroende tror jag det är som behövs :)
Jag har alltid legat på 100-500 kalorier om dagen, & är det en "bra" dag så åker det upp mot ca 900 stycken. Kommer sällan över 1000 (&ja, jag räknar kalorier bara för att…)
Har alltid tyckt det har varit normalt? TS, nej, du är absolut inte överviktig. Du har samma BMI som jag (Dvs 18.1).
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#14, Vad äter du egentligen om du inte kommer upp i mer än så?

Din vikt är helt normal. Fortsätt ät det du äter nu och det du vill ha så behöver du inte fundera på siffror.
>>>Malum domesticum<<<
Jag har för mig att ett BMI på 18.1 räknas som undervikt?
// Matilda

#17 Om man går efter BMI-tabell för vuxna så är normalt 18.5 - 25, men detta gäller då för de som är 18 år och uppåt. Nu är TS 13 år och barn har normalt något lägre BMI enligt tabeller jag hittat på nätet, så tror att 18,1 kan räknas som normalvikt för en 13 åring.
_**/Mvh Anne
#18 Hur som helst, det spelar ingen roll om hon är underviktig/normalviktig/överviktig så borde hon äta mer. 100-500 är väldigt lite… Typ en frukost :p
TS: Minst 1500, gärna mer eftersom du växer! Jag har hört att 1300 är normalt för en 3-5 åring så ja du förstår ju hur långt under du ligger… En vuxen kvinna beräknas ju ska äta ca 2000 kalorier varje dag (vissa mindre, vissa mer men ingen under 500 kalorier)
#14 Vad äter man när man äter för 100kal?
#20 Typ middag. Men då jag har problem i magen med jämna mellanrum, så har det blivit att vissa dagar äter jag bara ca 100 kalorier om dagen, för äter jag mer så pallar inte magen med. Men det finns några anledningar till mitt magbesvär. Släktsjukdomar samt orolig mage.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#21 Men VAD äter du till middag som bara blir 100 kalorier?