Måste man?
MIn bror säger att man måste svettas verkligen svettas under varje tränings pass annars hjälper det inte med fettförbränningen är det sant?
efter hur många minuters träning börjar fettförbränningen att bränna?
finns det några övningar till lår,rumpa och mage som jag kan göra som är bra?
om man gör övingar hemma tillexempel magövningar hjälper det fast man inte svettas så mycket?
Det är inte hur mycket du svettas som spelar roll, utan att du får upp pulsen. All form av träning som ökar pulsen bränner också fett. En del svettas jättemycket trots att de knappt ökar sin puls, så själva svettningarna är inte det som styr hur mycket du bränner. Desutom så ökar din förbränning vid viloläge om du har mer muskelmassa, så alla övningar som stärker musklerna är bra på längre sikt.

Hur intensivt man tränar, dvs hur hög pulsen är, påverkar också fettförbränningen.
På idrotten i skolan fick vi lära oss att:
Lågintensiv träning (puls på ca 110-130) ger bäst fettförbränning, men då måste träningspasset vara långt.
Medelintensiv (puls på ca 130-160) ger bäst konditionsträning.
Högintensiv (160-max) uppnås genom intervallträning. Typ.. och ligger man för länge på hög puls kan man få mjölksyra, vilket man skall undvika såvida man inte är "professionell" och har användning för anaerob uthållighet i sin sport.
Summa sumarum: Det är alltså vid den minst svettiga intensiteten som ger mest fettförbränning! Om det vi fick lära oss stämmer vill säga. Visserligen går man ner mer efter ett träningspass där man svettas mycket jämfört med ett där man inte svettas alls, men då tappar man ingenting i fett utan bara i vätska!
Det stämmer inte.
Vissa har lättare för att svettas än andra.
Jag t.ex kan träna stenhårt men svettas knappt. Kan bli lite klibbig, men aldrgi svettig eller så att det rinner
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Jag har lärt mig ungefär tvärtom i skolan, att det är vid anaerob träning som man bränner som mest fett. Jag kör spinning med 183 i medelpuls ca 40 minuter 3 grr/vecka och det är bland det bästa för viktminskning :)
Sen är det väl lite så också att ALL träning är bättre än ingen alls? Sedan finns det mer eller mindre effektiv :)
lurvponnyn.vimeddjur.se

#4 Å andra sidan hittade jag detta på nätet: "Vill du få optimal utdelning av din träning är den bästa lösningen att växla mellan korta, högintensiva träningspass och långvariga, lågintensiva träningspass. Båda delar förbränner en massa kalorier och gynnar därmed viktminskningen." http://iform.se/traning/kaloriforbranning/pulstrana-dig-smal
Bäst är väl att variera? För mycket anaerob träning borde ju ge en del slaggprodukter som kan öka risken för skador i längden. Fast det här ämnet borde de på traning.ifokus vara mer pålästa om.