Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1351 ggr
noraa
0

gått ner 6 kg och nu....

Hejsan jag har gått ner 6 kg på en månad och nuuuuu så tycker jag att jag ser dubbelt så mycket tjockare ut än vad jag såg ut förr när jag var överviktig…

måste tillägga att när jag var överviktig hade jag bra självförtroende och älskade min kropp nu när jag är ideal viktig hatar jag min kropp känner mig ful och äcklig har sämsta självförtroendet och vill bara döööööööö……..

känner mig dubbelt så mycket tjockare och äckligare nu fattar inte varförrrr? :\\\\

orkar inte mer

Zadeira
0

Hur har du gjort för att gå ner i vikt? Har du kanske tränat så att koppen ändrat form och du upplever att du ser större ut? Eller har du kanske svullnat upp av andra orsaker som vätska eller tex har mens?

Tyvärr är det även så att en del blir lite "förblindade" av att tappa vikt. De börjar istället se ställen där de fortfarande tycker de är feta och ser inte vad de tappat utan vad de tycker de har kvar att bli av med.

Det låter som om du har börjat få en skev självbild. Jag tycker du bör prata med någon, förälder eller kanske skolsyster (om du går i skolan) och få hjälp innan det övergår i ett allvarligt problem som kan leda till tex ätstörning eller depression.

noraa
0

#1 Tack för svaret :\

jag har ätit hälsosamt och tränat varje dag under en hel månad nu o så har jag gått ner

alla säger att jag har blivit perfekt nu och att jag blöivit smal men jag ser inte det…sen så har jag verkligen ingen lust att äta mer känns som om när jag äter vill jag spy känner mig äcklig så då tränar jag och när jag inte äter är det läskigt för vissa säger att man är tjock försökt stoppa in mina fingrar i halsen för att spy men spyr inte mår dåligt som fan :\

noraa
0

menar att vissa säger att man blir tjock av att inte äta

noraa
0

juste o jo just nu har jag fått mens och det är just när jag fick mens som jag känner mig dubbelt så tjockare…:\

Zadeira
1

#4. Det är fullt normalt att man sväller upp lite och känner sig uppblåst när man ska ha mens eller under hela mensperioden. Kroppen binder mer vätska då. Det försvinner efter mensen.

Däremot så låter din syn på mat inte alls bra. Prata med någon, sök hjälp innan det utvecklas till något allvarligt! Man ska inte hålla på att kräka eller låta bli att äta, då blir man sjuk istället och förstör kroppen.

noraa
0

#5 så svullnaden går över när mensperioden är slut?:)

ska nog snacka med mamma om det :)

Zadeira
1

#6, Det bör den göra. Det kan också vara så att du kanske är svullen om du är känslig för mjölkprodukter eller gluten, men då borde du har märkt det redan förut. I alla fall så tycker jag du ska vänta tills mensperioden är slut innan du behöver oroa dig över det.

Låter jättebra att du kan prata med din mamma! Jag skickar lite styrke-tankar och pepp till dig.