Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: kost
Läst 1870 ggr
hanna-jo85
0

viktminskning trots skador?

Skulle behöva lite råd. jag har under några månader gått ner 15 kilo efter att jag fått reda på att jag fått diabetes. har minst 20 kilo till att gå ner. men nu säger läkarna att jag måste vila pågrund av inflammation i båda knäna. sist gång jag hade infalammation varade det i över 3 månader och då gick upp lite i vikt. handlederna får jag inte heller belasta för mycket då jag har karpaltunnelsyndromet i båda händerna och kommer antagligen få operereras. så nu undrar jag om nån kan komma med lite tips hur jag kan fortsätta gå ner i vikt trots detta. trots inflammationen går jag ca 1 tim varje dag då jag har hund (gick tidigare 2-3 timmar) och läkaren säger att jag inte ska gå alls, men va ska jag göra, ingen annan kan gå ut med henne..

finns det nått sätt att bli av med inflammation förutom att vila? går även på diklofenak nu också..

jag äter redan nyttigt och kan nog inte ändra så mycket i kosten, går på en blandning av gi och LCHF (alltså gi fast med mindre kolhydrater)

funderar på att börja en pulverdiet nu när jag inte kan röra mig så mycket, men vet inte hur bra det är för min diabetes, det är väl en del socker i dom?

isafisa
0

Oj så jobbig situation, men nu ska vi se det positivt :)

Fortsätt äta som du gör, anser jag. Och rör på dig i den mån du kan, lite rörelse är bättre än ingen så att säga :)

Lämnar över till någon annan att komma med fler tips :)

Zabbio
0

Kan du göra lättare rörelseövningar? Ligga på rygg och cykla med benen tex? Det är ju inte samma sak som riktig träning men kan  hjälpa att hålla blodcirkulationen igång.. Sit-ups? Benlyft? Övningar som inte belastar knän och handleder :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

steilinger
0

Simmning om det fungerar.samma som innan