Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2195 ggr
Jummie
0

Frågor om ideal/cambridge

Två dagar avklarade med cambridge-kuren och jag är nu inne på dag tre som anses vara den svåraste. Har sökt lite på sidan men inte lyckats hitta något "vettigt" om cambridge. 

Jag är 20 år och väger 85 kilo med mina ~ 170 cm.
Problemet kring min viktnedgång är att jag inte vet vad en idealvikt för någon som jag är, och att jag oroar mig över att jag äter för lite på grund av cambridge.

Jag tränar på friskis & svettis 4 gånger i veckan, ibland mer, ibland mindre. Oftast är det baspass, bas spinning och något enstaka medelpass. Jag har egen häst och rider 3-4 gånger i veckan. 

Jag har valt cambridge som en kickstart i min viktnedgång, det känns bra att få hjälp med kosten, tyvärr är det så i mitt fall att min konsulent är iväg en månad och jag hann aldrig få någon riktig hjälp / information.

I häftet jag fick med mig står det att steg 1 oftast varar i 3 veckor, det tror jag i sig inte ska vara något problem för mig, men jag oroar mig som sagt lite över det där med träning och så litet kcal-intag.  

Jag vill inte "vänta" med Cambridge-kuren då jag levt på LCHF i ca 2 år nu med pendlande vikt likt en jojo i samband med att motivationen varierat.

Vad har ni för allmänna tankar?

Mabrotnosh
0

Jag tappade så pass mycket hår av cambridge att jag blev flint på skallen, jag gick visserligen ner 15 kilo. Men till vilket pris.

Jummie
0

Fast nu hörde ju det inte till tråden ;)