Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 3909 ggr
Thowas
0

4 dagars dieten

blev lite less då varken lågkaloriekost eller LCHF funka på mig, så min moster tipsade om 13 dagars kuren. hon brukar köra den ibland om hon vill gå ner snabbt och brukar tappa 8kg.

hittade en bra sida med en massa olika dieter, snabba som långsamma. och hittade även 4 dagars dieten. stod att man skulle gå ner 5,5kg på de fyra dagarna men det tror jag inte riktigt på. men fyra dagar kan man väl ändå testa eller hur?  Idag är jag inne på 3:e dagen på dieten och gått ner 1 kg. ja alltid nåt….

Zadeira
0

Risken, eller sannolikheten, när man går på såna korta dieter är att man mest tappat vätskevikt, som man går upp igen efter de där dagarna är slut. Det är absolut inte en hållbar metod om man tror att man ska kunna äta normalt igen och inte lägga på sig de där kilona igen. Det kan vara en bra kickstart om man har svårt att komma igång med viktminskning, men jag tror knappats det hjälper i längden.

Thowas
0

nej jag tänkte mest som en kickstart, för att bli peppad.

Karmatarerskanise
0

#3 Hur ska du göra sen då?

Thowas
0

jag funderar på att köra den här dieten på veckorna och kunna äta lite mer normalt på helgen. minus 1,5 kg nu på 4 dar och minus 2 cm i midja och höft