kicka igång viktnedgång hur?
Jag blir snurrig och less på hur man ska äta för att gå ner i vikt!
LCHF,vv,viktklubben,itrim,nutrilett..ja you name it…suck…min kropp är svår, är 173 lång och vägde imorse 89,9 vilket gör mig jättearg och besviken…jag har försökt… men ger upp när jag inte går ner…
Hur gör ni? har ni några tips utan att man ska gå hungrig..vad kör ni? får jag några solskenshistorier och tips…skulle bli superglad!
Har börjat med att försöka gå 30 min varje dag iaf…och så har jag min roddmaskin och löpband…men måste hitta mer inspiration bara..men går jag ner så skulle det nog peppa mig mer…
Men vad väljer man i denna djungel?
33 gånger har ni läst men ingen kan ge tips :/
min dumma kropp är likadan, har provat de flesta dieter men kroppen vill liksom inte gå ner.
jag vill kunna äta normalt utan att räkna kalorier eller svälta, men ändå gå ner
Alltså, tråkigt men sant är att det bara är till att ta tag i det. Bestäm dig helt enkelt för vad du tror att du klarar av. Välj ett viktminskningsalternativ som du tror kan fungera för dig som en helt ny livsstil. Tillfälliga dieter kanske ger dig snabba resultat, men du måste tänka långsiktigt och göra ett val som kan hålla för resten av livet. Jojo-bantning och att hoppa på och av dieter hela tiden mår man inte bra av. Motivationen kommer automatiskt den dagen du hittar ett kostval som funkar för dig, ett kostval där du känner att "såhär kan jag leva".
Det verkar som du provat mycket. Hur länge har du gett det? Och hur har du motionerat? Kanske är det så att du bara behöver öka på din motion. Det finns inga genvägar till det, mer än att helt enkelt leta sig fram till en motionsform som man tycker är rolig. Är det kul så är det lättare att fortsätta göra det.
I mitt fall handlade det enbart om att rätt tid i livet skulle komma. Jag blev förbannad på alla dessa "genvägs-dieter" och bestämde mig för att visa en gång för alla att det som håller bäst i längden är att lägga om sitt sätt att se på mat. Det går inte att fuska för ett hållbart resultat. Nu har jag gått ner 45 kilo på 10 månader helt själv. I mitt fall var det bara att jag behövde bli förbannad och arg som drev fram en ny livsstil.