Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettmediciner
Läst 3171 ggr
Sagaaa
0

Har någon testat Alli?

Som rubriken lyder, har någon testat Alli, eller vet någon som gjort de? :)

Michaela-N
0

Jag känner personer som gjort det, och efter att det släpptes var det stort rabalder eftersom det var väldigt många som fick allvarliga leverskador av det.

Karmatarerskanise
0

#1 Har du belägg för det?
Om många personer fick leverskador av det skulle det väl ändå tagits bort från marknaden ( i alla fall den lagliga)?

BMEXX
0

Söker man på Alli och leverskador kommer det fram en massa artiklar om det iaf.

"Amerikanska livsmedel- och läkemedelsverket FDA, håller just nu på att undersöka 32 fall där personer som ätit bantningsmedicinen Alli fått allvarliga leverskador. Sex av de 32 personerna ska ha fått leversvikt.

Men att dra tillbaka Alli i Sverige för det här är inte aktuellt än så länge, säger Lennart Forslund på svenska Livsmedelsverket."

// Pabblo

BMEXX
0

Förstår faktiskt inte varför såna här preparat får säljas receptfria och inte riktigt testade(alltså inte av bara en eller flera doktorer som får ruskigt mkt betalt för att säga att de är bra). Tänk så mkt pengar som sjukvården måste lägga ut för att "rensa upp" efter dessa, tycker man hör om människor hela tiden som har råkat illa ut pga bantningspiller.

// Pabblo

Karmatarerskanise
0

Jo, det är mycket man undrar hur de kan få sälja.
Ska goola lite senare och kolla.

Sagaaa
0

jo, jag har också googlat och kommit fram till ett antal otrevliga artiklar om biverkningar :/ Men jag tycker ändå att det verkar seriöst (vill helst inte köpa något från en sida på nätet) :)

BMEXX
3

Varför piller öht? hade det funnits något mirakelpiller hade fetma knappt funnits.

Träning och kontrollerad kost är det enda som hjälper.

// Pabblo