10 kilo
Sedan november - 2011 har jag gått ner ifrån 51 kg till 43 kilo.. Gick ner det mesta i december då det var en jobbig månad för mig.
Är det farlig att gå ner så mycket på relativt kort tid? 
Har 3 kilo kvar tills mitt mål, som ska vara klart senast 1 april.
Jag tycker det låter som en farligt låg vikt du har. Jag vet inte hur gammal eller lång du är, men 43 kilo är ingen vikt som är hälsosam.
är väldigt kort ! 152 färdigvuxen..
#2 Låter fortfarande lite.. Du är på gränsen till undervikt.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#3, Ett mått som oftast är rätt bra är att ta sin längd minus 100, alltså bör du ligga runt 52 kilo, kanske något mindre om du är av den taniga typen. Men 43 kilo är för lite.
är det inte sin längd minus 110?
Folk gnäller ju inte om en som är 175 o väger 50..
#5. 50 kilo för en 175 cm lång är på tok för lite! Det ger ett bmi på 16… Bmi ska inte vara under 19… Enligt bmi ska du som är 152 cm inte väga mindre än 46 kilo…
aha då har jag haft fel hela tiden, alltid trott att sin längd - 110.. :p
Oj, låter alldeles för lite. Tycker absolut inte du ska gå ner mer i vikt.
HUr gammal är du?
Har du tänkt väga 40 kg? Det låter inte särskilt bra.
Det är minus 110 från vikten på kvinnor och minus 100 från vikten på män. Det brukar ge ett bra humm om ungefär en "normal" vikt på individen i fråga.
Så då är 45 min normal vikt? (är 155) :)
#11 Du var ju nyss 152, eller va? :)
mätte mig för någon dag sedan för att vara säker, det visade sig att jag var ett par cm längre än jag minns ;) Men fortfarande, 3 cm inte alls mycket skillnad om man jämför med kilo :)
#13 En sak är säker, du ligger på undervik & det är INTE posetivt. Fortsätter du & minskar kommer det inte sluta bra i slutändan.
Är väldigt liten till kroppen, alltså jag kan vara gränsen till underviktig men inte alls se underviktig ut.
Vikten är en siffra. Skit i den siffran. Ät bra,träna och må bra är nyckeln.
Eftersom du redan är så pass liten tycker jag inte det låter lämpligt att gå ner mer i vikt.
Koncetrera dig som sagt på att äta nyttigt,träna och bara må bra :D Det tjänar du mer på i längden än att bara sträva efter siffran.
#10 Ajdå, då får jag gå ner 20kg till istället för 10… :(
Nje.. vikt är en siffra, även om man inte ska överdriva åt något håll. Men tycker att vikt-idealet överlag är för lågt - man kommer inte ner i det om man inte skär ner på musklerna också. Sen bör man inte ha 5cm fett mellan huden och magmusklerna heller, det är inte det jag menar..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#10 Kan inte stämma. Då skulle jag väga 55 kg, vilket skulle bli undervikt på mig.
Ca 58 kg bör jag väga som är 165 kg ( ja dem 3 kg gör mycket faktiskt)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#18 På mig stämmer det jättebra och fungerar som ett bra riktmärke för mig, och på nästan alla mina vänner. Brorsan och sambon också. Det stämmer nog visst på princip alla, men det betyder ju inte att det är exakt det du ska väga. Sen beror det ju också på vad man tycker är för smalt/för tjockt o.s.v 
#19 Kroppsbyggnad gör mycket med. Plus att muskler väger mer än fett. Så kan skilja pga det med
#19 ja precis :) Det är ju ingen regel utan bara ett riktmärke vilket jag tycker har funkat bra.
#21 Ja ett riktmärke är ju alltid bra att ha så man vet på ett ungefär :)