Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 3233 ggr
[Lillfjanten]
1

måltidsersättningar en sockerfälla

[Lillfjanten]
0

sockerhalten förklarar faktiskt varför jag får dumpningar efter jag ätit modifast.. nu blir det inte fler såna inte! :)

bea28
0

Och det kom som en överraskning…? Obestämd Det står ju liksom på förpackningen hur mycket socker produkterna innehåller! Vilket är sjukt mycket. Tror att det finns lika mycket tillsatt socker i läsk (och som i fruktyoughurt med för den delen).

[Lillfjanten]
0

#2  och jag är inte överraskad över en sån kommentar heller :)

Zadeira
0

Jag tror att många inte är uppmärksamma på just innehållet, utan ser bara "Komplett måltidsersättning med enbart 220 kalorier". Det är lätt att man då tänker att det låter ju bra, en sån tar jag som ersättning för det är all näring jag behöver för en måltid.

Sen är ju allt så individuellt. Jag upplever inte att jag får större sötsug eller hunger om jag äter en måltidsbar till lunch istället för mat. Jag upplever nästan motsaten eftersom man då får tillfredsställt sötsuget samtidigt som man blir mätt till skillnad på ex en chokladkaka.

[Lillfjanten]
0

#4  håller med dig i första stycket, det var av den anledningen jag länkade till "nyheten" :)

tillägger också att jag tycker att modifast fungerade helt ok, men för min IBS-och GBPmage så blev det inte så bra.. så produkterna behöver absolut inte vara "fel". vet många som gått ner många kg på att använda dessa några veckor.

[Lillfjanten]
0

har dessutom kommit på att jag har laktosintolerant, det gjorde inte saken bättre antagligen..

ingann
0

Modifast blir jag lite dålig i magen av, därför tar jag bara en sån på kvällen när jag vet att jag inte ska ut något mer.

Den övriga dagen äter jag Naturdiet. Förut bara choklad men du har jag smakat ananasen och bara älskar den!Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[isdrakee]
0

Jag kollade på en förpackning modifast och den innehåller 13% socker. Tycker inte det är så farligt ändå faktiskt. En sådan dryck utan socker smakar antagligen riktigt vidrigt. Det ska ju faktiskt gå att få i sig det också. :)

[Lillfjanten]
0

naturdiet ser inte gott ut.. :) men jag vet att många gillar dem! har smakat nutrilett och det smakade *fult ord* Flört

ingann
0

#9 nä, de ser inte så goda ut men smaken överraskade mig:) Av alla andra jag provat, Allevo, Nutrilette och Herbalife, så är Naturdiet det enda jag får i mig utan spykänslor;) Jag har testat choklad, smultron/vanilj och ananas.. Alla går ner utan problem men favoriten är ananas.. Nästa gång ska jag testa deras cafe latte;p

/Ingalill

[isdrakee]
0

#9 Ush då törs jag inte ens tänka på hur äckligt Nutrilette och dom andra smakar, jag som tycker Naturdiet var rätt äckliga (har bara testat två sorter visserligen).

Du verkar ha testa dom flesta, har du testat modifast? Jag tycker deras är mycket godare än Naturdiet.

ingann
0

#11 jag äter en påse Modifast på kvällen när jag inte ska ut något mer. Som flera andra som går på just Modifast så blir jag dålig i magen.

Av modifast varvar jag mellan chokladpuddingen och vaniljen.

/Ingalill