är du en nattätare?
jag vaknar ofta på nätterna pga värk, och då jag behöver ta tabletter så blir jag ju naturligtvis sugen/hungrig också.. det är ett skit detta med sug i magen i samband med medicinering. så jag har riskakor hemma, brukar bre ett tunt lager med fettsnål mjukost och dricka vatten till, det stillar det värsta suget och jag kan somna om igen. att lägga sig hungrig, det finns bara inte på kartan..
finns det fler nattätare därute? något bra tips på kalorisnålt men något som ändå fyller sin funktion så man kan somna om?
Tycker det där är jättesvårt. Ibland blir man hungrig precis när man ska somna men då går det bara inte. Jag brukar ta en knäckemacka och en frukt. Annars lite fil och flingor.
Äter sällan sent eller på natten men när det väl händer så räcker det inte med en riskaka när suget väl finns där.:P
Jag har ju gjort en gbp före länge sedan, så därför klarar jag mig på en riskaka om hag somnar snabbt, mwn ligger jag vaken en timme, då är drt kört ;)

Om jag äter snabba kolhydrater, exempelvis riskakor, på kvällen och dessutom går och lägger mej hungrig så är jag garanterat i skafferiet elr kylskåpet mitt i natten… Äter ibland ett kokt ägg och dricker en kopp rött té utan socker innan läggdags för att slippa.
Jag är nattätare i perioder. Och då är det godis som åker ner. Jag vaknar, går upp, trycker i mig några godisbitar och går upp och somnar igen.
Men jag har tyvärr inget tips på hur man gör, eftersom jag är det bara i vissa perioder och inte alltid.
Nix är jag inte. Försöker att inte äta något större efter kl 6. I så fall bara någon macka eller liknande om jag blir hungrig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej jag äter inte på natten för då sover jag :)
ett tips på något kalorisnålt då jag behöver något att äta? för övrigt så ska ni vara glada att ni kan sova på nätterna, det avundas jag er! 
vill bara tillägga att jag inte vaknar för att jag är hungrig, utan för att jag har ont, sen när jag tar min medicin, så behöver jag något annat också i magen..
Jag var det förut när jag inte kunde sova på grund av värken men sen jag bytte medicin för lite drygt ett år sedan så kan jag sova i ett sträck:)
När jag åt så var det lite fil eller yoghurt som var lätt att fixa fram.. hade för ont för att kunna fixa till nåt annat;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#8 jag kan ju inte använda andra smärtstillande heller, så det är ju som det är.. men nu dricker jag lite blåbärs- eller nyponsoppa, eller tar ca 1 dl yoghurt, så lägger jag mig fort innan jag blir mer hungrig :) som tur är så är det inte varje natt detta händer, men 2-3 gånger i veckan.
#9 du kan inte få nån lätt insomningstablett? det är ett rent h**vete att inte kunna sova ju! Jag är så lycklig över att äntligen kunna sova efter 11 års sömnlöshet, som mest blev det 2-3 tim/dygn så man var alltid helt slut utan att göra något.. Min tidigare läkare sa att det inte fanns något annat än Doloxene, som jag åt då, som skulle kunna hjälpa mig men när jag flyttat, fått ny läkare och Doloxene totalförbjöds i Europa så fanns det helt plötsligt en annan medicin.
Men du kanske inte tål andra medel än det du har? I så fall blir det ju omöjligt
/Ingalill
#9 jag använder zolpidem. innan jag fick dem, var jag uppe 1-3 gånger varje natt, och det blev lite kämpigt. det värsta är ju att jag brukar vakna vid 2-tiden, tar tablett, måste inta något, sen ska jag upp kl 5.. nåja, som tur är så jobbar jag inte många timmar, och vilar mycket under dagen i perioder. sover middag gör jag inte, det räcker att vila, att få slappna av ordentligt.
usch, jag lider med dig
Hoppas att du får det bättre nån gång iaf. Det blir ju inte mycket livskvalitet när man inte får sova..
/Ingalill
jag är jätteglad om jag får 4-5 timmar i sträck! i och med att jag vilar på dagen så får jag den vila jag behöver känns det som. det värsta är ju att jag inte kan ta sovmorgnar på helgerna, då är det ljuset som förstör.. måste köpa en ny sovmask, vet inte var jag har gjort av den gamla, katterna kanske har ätit upp den? ;) en sovmask är toppenbra faktiskt.
Sovmask skulle jag vilja ha! äldste sonen har också frågat om sån men jag lyckas aldrig hitta nån:( hehe mina katter får inte vara i mitt sovrum;) där är det bara jag och hunden som sover, katterna sover hos sönerna:)
4-5 timmar sover jag nu per natt, det är mycket för mig som sovit ca hälften förut.. men läkarna brukar säja att bara man får vila en stund så hjälper det. enligt syrrans läkare så är en powernap på eftermiddagen på 10 min lika effektivt som 5-6 timmar på natten
det låter ganska otroligt om det är sant.
/Ingalill
#14 köpte min på Kick´s. den är bra och gummibandet går runt huvudet, jag vill inte ha band som man sätter bakom öronen, det är inte bekvämt tycker jag. den är också jättebra när man har huvudvärk, så ögonen får vila ordentligt. katterna får bara vara i sovrummet på dagen, inte på natten. den ena sover fint, men den andra ska trampa på mig och väcka mig :)
en powernap är guld värt, det är en batteriladdning! :)
ah tack!!, vi har en Kick´s i grannstan:) jag ska ju in dit i morgon så då ska jag passa på att titta efter såna;)
Jag har jättesvårt att somna till på dagen, då kan jag absolut inte sova på natten..
/Ingalill
#16 http://www.kicks.se/kicks-tools-accessories-/tillbehor-c338/sovmask-p229?panel=00011
överkomligt pris tycker jag också :)
TACK! Har de inga hemma i morgon ska jag betställa där:) De var ju superbilliga
Jag trodde de skulle kosta över 100kr st;)
/Ingalill
och sen är det ju så bra med bandet bakom huvudet.. jag beställde en sovmask på tradera för länge sedan, men hade inte en tanke på bandet, och den skulle naturligtvis fästas bakom öronen, fy vad obekvämt det var. hoppas du får tag på en och blir nöjd!
Hur kan ni sova med sovmask?! hehe försökt några gånger, men usch gick inte alls! hehe obehagligt och konstigt när man vaknar ;)
#20 det är nog en vanesak som med allt annat:)
/Ingalill
#20 det beror nog på vad det är för modell. jag tyckte det var knepigt först, men jag vande mig snabbt. det var guld värt när jag hade migrän, att kunna slappna av, och sen när det blev ljust tidigt på sommaren, jag kan inte sova om det inte är mörkt :) testade en tempursovmask först, men den var inte alls skön! så det gäller att hitta rätt modell :)
#21 Antagligen 
#18 hur gick det, fick du tag på någon mask? jag köpte en ny, och det är helt underbart att ha den på sig en timme på eftermiddagen när jag behöver vila :)
#24 de hade inga hemma så jag ska beställa via länken du gav mig tänkte jag:) frakten är inte dyrare än bussresan in till grannstan;)
/Ingalill
Så, nu var det beställt, blev lite annat smått och gott med:) borde ha gjort det tidigare så jag kunde haft masken medan jag ligger på sjukhuset:/
/Ingalill