Min resa mot drömmen börjar nu
idag bestämmer jag mig. det är no turning back nu!
Jag är trött på att vara trött på mig själv nu, jag vill vara 10 kg lättare och thats it! Nu ska ingen få hindra mig från att nå mitt mål. Jag har ett ideal i huvudet som består av en vacker smal tjej som har på sig ett par haremsbyxor och ett vitt linne hon kan dra hur som helst över sin figur utan att se det minsta fläskig ut. hon kan sitta ner och äta frukt i bara bh med magen avslappnad och utspänd utan att behöva skämmas över att magen lägger sig i väldiga korvar och skrämmer iväg hela stackars omgivningen. hon har en navelpiercing och den glimmar fint i solskenet, den åker inte in bland valkarna när hon sitter ner.
Jag vill vara den skamlösa tjejen, jag vill vara den som stolt kan ta av sig tjocktröjan och gå ut en heldag i linne och jag har insett nu, idag att det är bara jag som hindrar mig själv. Nu börjar min resa 10 kg neråt och jag kommer skriva här så ofta jag kan, min vikt , hur jag mår och känner.
Ni får så gärna ge mig mattips och träningstips, jag behöver all slags hjälp jag kan få, säg gärna vad jag inte bör äta, vad som är viktigt att få i sig osv.
Nuvarande vikt: 67 kg
Målvikt: 57 kg
skriv gärna och dokumentera era viktnedgångar eller mål här med mig! nu börjar min resa mot drömmen

jag blir lite orolig när jag läser ditt inlägg. Du har ditt ideal i huvudet och vet hur du vill se ut , men risken är stor att du blir "viktblind". Jag vet själv hur det är att tappa tio kg, jag tycker fortfarande att jag ser lika fläskig ut nu som jag gjorde då, trots att jag vet att det inte är så. Jag har liksom fått ett snevridet perspektiv. Om du ska gå ner i vikt, se då till att dokumentera viktnedgpngen med bilder och mät dina mått (kolla inte bara på vågen!!). Behåll en positiv självbild. Tro på dig själv. Var glad. Om man har en annan inställning, exempelvis att världen skräms av ens mage (vilket den med all säkerhet inte gör), kan man hamna i en väldigt negativ spiral som är svår att ta sig ur. Typ att man inte ser hur smal man blivit och att idealet hela tiden blir fem kilo lättare… Det är inte fel att vilja bli lite smalare, att komma i bättre form, men det är svårt att skilja på när dröm har blivit verklighet.
Lycka till! Hur lång är du?
Kom i håg att slänga in träning med. Snyggast kropp får man med träning. Man formar den och allt ligger där det ska vara. Som föregående talare säger så kan det fortfarande hänga lite här och där trots att man har gått ner önskat antal kilo och det beror på att man även har förlorat en del muskler men inte allt fett som skulle bort från början.
// Pabblo
Jag är ca 173 cm lång,
idag var jag ute och sprang. visserligen sprang jag bara i 15 minuter men det var 15 minuter non stop. Jag ville inte pressa mig själv att springa det där extra för att det är just det jobbiga som får mig att inte vilja gå tillbaks till träningen. Jag var också ute på promenad tidigare idag så jag glömmer definitivt inte bort träningen. Till middag åt jag en skål med avocado, lök, tomater och kräftstjärtar. Det känns som att detta kommer bli en lång resa men jag vill verkligen inte ge upp. Jag är för närvarande inte speciellt glad alls, men jag tror inte det beror på denna process. Det va min uppdatering för idag :)
Jag åt en ordentlig frukost med havregrynsgröt, yoghurt och banan, sen gick jag ut och sprang. Utan att svälta mig själv alls har jag gått ner ett halvt kilo. Det är väldigt lite men det är hälsosamt nedgånget. Jag väger 66,5 kg.
Jag är jättestolt över det lilla för jag vet att det inte är vätskebrist, brist på ätande eller överdrivet tränande. Jag har tränat lagom och ätit rätt. Det här är bara under loppet av några dagar. Jag tror jag kan nå mitt mål faktiskt, med tålamod!
jag väger nu 65,5
55 kg

Hoppas du menar 65 kg annars blir jag lite orolig 
Det låter jättebra, en lagom takt och du är duktig inte gett upp. Det kommer bli lättare och lättare ju smalare du blir.
>>>Malum domesticum<<<
haha oj ja, 65 :) imorse vägde jag 64..