Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1216 ggr
TjockaBerta
1

5 kilo ska bort

Nu har kilona smugit sig tillbaka under hösten och vintern. Det är dags att dra in på kalorierna och öka på promenaderna.

Nu har jag 5 kilo för mycket. De ska vara borta i slutet av april.

Det är ca 2 kg i månaden. Det var lagom takt förra gången jag gick ner.

Nu måste jag ut och köpa en våg. Jag vill ha en gammal hederlig och inte en digital. Det har jag haft två stycken och de har båda två visat väldigt olika om man vägt sig flera gånger i rad och så har båda gått sönder efter kort tid.

Undrar om IKEA har riktiga vågar?

>>>Malum domesticum<<<

TjockaBerta
0

Nu har det gått 1,5 månader sedan jag tog tag i mina kilon.

Hur det gått då? Vi har varit inne i födelsedags perioden och det har varit kalas en gång i veckan.

Enligt planen borde jag ha gått ner 3 kg men just nu visar vågen på 2,5 kg ner. Sen vet jag att det plötsligt kan skutta till med vikten så det är inte omöjligt att jag klarar 4 kg till den 15 april. Fast det låter mycket.

Inte att glömma att påsken närmar sig. Som tur är gillar jag inte smågodis. Hoppas haren har med sig en liten present istället i år.

Det är motigt nu när det är så lite som ska bort och jag redan dragit ner på det mesta. Jag kanske skulle prova att dricka mera vatten för att få igång kroppen bättre.

>>>Malum domesticum<<<

bea28
1

#1 Minus 2,5 kg tycker jag att du borde vara nöjd med! I alla fall om planen var att tappa 3 kg. Jag menar, dom där 500 g kan vara alltifrån vatten till osmält mat!

Fortsätt du på samma spår så kommer du att ha klarat ditt mål till valborg :)

TjockaBerta
0

Tack! Jo jag är nöjd. Man får väl revidera planen om man inte når riktigt ända fram. Nu syns det också för magen har nästan försvunnit.

Jag var i simhallen i måndags och  det var inte så pinsamt Oskyldig

>>>Malum domesticum<<<

bea28
0

#3 Hoho, det känns så bra första gången i bikini efter att man tappat några kilon! För första gången längtar jag faktiskt efter sommar, sol och bad :)

Karmatarerskanise
0

Kul att du lyckats så bra som du gjort hittills.