Kvarg
Testade på Kvarg igår och fy så gott! Tog Apelsinsaft och blandade runt och toppade med hallon. Smakade precis som såna små barn yoghurtar :) Så detta kommer nog bli min frukost framöver! Äter inte yoghurt, fil, flingor, müsli osv.
Nån mer som äter kvarg?
Jag har provat lite olika märken och kommit fram till att den enda som jag faktiskt gillar är Milbonas som man köper på Lidl. Dessutom är den mycket, mycket billigare. Vilken äter du?
Jag brukar blanda min kvarg med fruktsallad eller bär. Ibland har jag en klick till maten som typ ceme freche. "Ren" äter jag den aldrig, tycker inte om smaken, men att ha till annat är det jättegott.
Jag äter också den från Milbona :)
Är kvarg nyttigare än tex yoggi? Kesella?

Kvarg och kesella är samma sak. 100 gånger nyttigare än yoggi.
Qui dormit, non peccat
#3, Det beror helt på vad du menar med nyttigare! Kalorifattigare? Mer proteinrik? Ja, du förstår… Vad menar du med nyttigare?
Rent generellt så ja, kvarg är nyttigare än yogurt. Det är mycket mer protein i kvarg är yoghurt och fil. Yoghurt innehåller dessutom mycket kalorier (lätt och mini-varianterna ligger väl på samma nivå kalorimässigt som kvarg ungefär, men vanlig yoghurt innehåller mer).
Kesella är Arlas form av kvarg, men den är dyr och väldigt mycket mer kalorier i om man inte tar lätt-kesella.
Ok, tack för infon! :)
Har testat det och det är faktiskt gott med lite saft i. Håller med om att det smakar som barnyoghurt. :P
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Jag äter ofta kvarg, blandar med frön, nötter, frukt, bär, kanel mm.
Äter oftast icas variant eftersom den är billigare än kesellan. Igår råkade jag dock ut för en otrevlig grej; fick en plastbit i en av dessa burkar som jag upptäckte för sent så fick ett litet sår i munnen. Har dock klagat hos icas kundtjänst och postat dem plastbiten idag så hoppas på att dem är bussiga och bjuder på lite kvarg för avskräckt är jag inte ;)
Vad kostar den på lidl, ngn som vet?
#8 11.90kr för 500g om jag inte minns helt fel :)
#9 Tack för infon. Då är det ju billigare än icas, kostar ju 9:90 för 250 g. Så kanske är värt att ta en sväng förbi lidl någon dag :)