Ont i magen
Hejsan! har kikat runder här inne lite och tänkte skriva nu om ett problem.
Jag har försökt gå ner i vikt och jag har lyckats gå ner ca 15 kilo, nu har jag 10-13 kilo kvar ungefär. De senaste 12 dagarna har jag fått otoligt ont i magen när jag ätit. Ibland har jag t.o.m kräkt upp all mat bara för att det gör så fruktansvärt ont. Känslan är som att någon gör "tusen nålar" på magsäcken. Smärtan varar i ca 30 sek, sen går det över och efter ca 2-3 min till så börjar det om igen.
Jag har slutat äta på lunchen på jobbet för att slippa ha ont i magen.
jag får välja mellan att att stå ut med att ha ont i magen efter en måltid, vänta tills maten är smällt och sen mår jag bra, eller att kräka… Jag har bara kräkt 4 gånger för jag vill verkligen inte göra det. Äter jag väldigt lite, typ en banan så känner jag knappt något men äter jag en hel måltid så gör det mer ont.
Igår och idag har jag inte haft ont efter jag käkat, men man är ju ändå orolig. För det är stressande att inte veta om det kommer göra ont eller ej.
Jag vet att jag nog borde gå till läkaren men tänkte höra här först om någon varit med om liknande efter viktnedgång?
Medarbetare på Hundar.ifokus
Du borde definitivt gå till läkaren. Sådana saker ska man inte experimentera själv med, så även om någon annan här upplevt liknande måste läkare kolla upp just dig och ditt fall. Det kan ju vara vad som helst. Oavsett om det är pga viktminskningen eller något helt annat kan en läkare hjälpa dig, men det är bara en läkare som kan säga vad det är för fel.