Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettmediciner
Läst 12949 ggr
Ylva-Li
0

Glucosanol och Liposinol

Var inne på apoteket förra veckan och såg dessa två på hyllorna. Blev lite nyfiken och fråga apotekaren om dem.

Såhär står det om de båda på apoteket.se

Glucosanol 289kr, 60 tabletter

Max 6 tabletter per dag

Medel för viktkontroll.
Minskar kolhydatupptaget.
Innehåller protein från bönor som blockerar upptaget av kolhydrater från maten och minskar aptiten.
Kombinera med balanserad kost och motion.

Liposinol 279kr, 60 tabletter

Max 9 tabletter per dag.

Medel för viktkontroll
Fibrerna minskar fettupptaget
Ett fiberkomplex som bidrar till att minska sötsuget, dämpa aptiten och sänka kolesterolet
Kombinera med balanserad kost och motion

Frågade om det fanns några bieffekter dokumenterade och nej, det gjorde det inte. Hon sa att det inte alls är som xenical etc som ger en diaree osv.
Det gjorde mig lite nyfiken faktiskt. Just nu har vi inte råd, för de kostar ju förstås.
Jag funderar mest på Glucosanol dock. Jag äter i regel inte så mycket fett, utan mest socker, kolhydrater etc. Jag planerar att gå med i viktväktarna så därmed kommer jag ju också äte fettsnålare. Så en tablett som isåfall minskar kolhydraterna är ju bra.

Är det någon som testat någon av dessa? Googlade och eh hamnade här faktiskt, men det var om liposinol dock.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Chestnut
0

Kan tänka mig att när du googlade hamnade du på något inlägg som jag eller "mandysan" (mitt gamla nick) hade skrivit? Flört

Har testat liposinol, kommer inte ihåg så mycket av det men alli har gett mig absolut bättre effekt.

Blir lite nyfiken på Glucosanol jag med, hoppas att någon med erfarenhet av det kommer in och kollar :-)

Med vänliga hälsningar
Chess

tissepersson
3

Här står en hel del matnyttit om Glucosanol o kommentarer av folk som testat.

sophie_v
0

Testat 2 paket i 1½ månad utan positiva resultat!

detta i kombination med träning! Ändrade inte mina matvanor, då jag generellt äter nyttigt ,med mycket grönsaker.det enda positiva var att jag inte kände samma sockersug. men jag är besviken, för tanken var att det skulle hjälpa mig att tillsammans med träningen gå ner ett par kilo. inget att rekommendera för viktminskning. slöseri med pengar tyvärr.

Ylva-Li
0

Testar med läkares inrådan och lotsning nåt liknande just nu. Xenical. Får det utskrivet från läkaren. Äter förstås fetfri kost, men gjort innan också och vikten har då stått still. Simmar 2-3 gånger i veckan, går osv. På 2 veckor har det gått ner 1.7kg.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Karmatarerskanise
0

Istället för att lägga pengar på dyra tabletter är det ju mycket lättare att dra ner på kolhydratsintaget.

Ylva-Li
0

#5 Nu får jag xenical på recept, så det blir inte jättedyrt. (Fick precis frikort.)
Dessvärre klarar jag inte av för fet kost. Mår otroligt dåligt.. Så LCHF är inget för mig.
Har ju gått ner med viktväktarna, och äter fortfarande enligt dem. Men står still. Gått igenom massvis med undersökningar, så läkaren gav mig två alternativ.. Operation eller xenical. Så ptja.. Vägrar operation så. Ok, riktigt så drastisk var hon väl inte, men det fanns inte så mycket mer att testa för min del.
För mig agerar pillret mer som en putt.
Började simma innan jag började ta det, så det är inte heller nåt nytt. Stod iaf still. =/

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||