Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1527 ggr
TjockaBerta
0

Påskgodis

Nu är snart påskafton här med god mat och påskägg.

Hur brukar ni göra med påskgodiset?

Hur ska ni göra i år?

Vad vill ni helst ha i era ägg?

Själv vill jag ha några dyra och riktigt goda chokladbitar. Sen är jag nöjd. Dem äter jag utan några betänkligheter.Det är ju inte så mycket och det är ju bara påsk en gång per år. Även desserten till påskmiddagen unnar jag mig utan att snåla.

>>>Malum domesticum<<<

Karmatarerskanise
1

Äter inte godis, så det blir inget sånt.
I mitt ägg vill jag ha ägg, med räkor på och rom ;)

Påskafton blir väl lite gravad lax och hovmästarsås hos föräldrarna tror jag. Sedan ut på puben och lyssna på några vänner som ska spela.

TjockaBerta
2

Ägg med ägg på ägg i.  Skrattande

Visst är det gott.

>>>Malum domesticum<<<

Karmatarerskanise
0

#2 Haha ja Tungan ute

mandizen-
0

Wohooo bästa med Påsken är gravlaxen, så även det bästa med julen! Sen ägg of course:D

Zadeira
0

Jag fick min påskpresent från jobb idag, såna där lyxpraliner från ett danskt företag liknande Ahlgrens. Har redan bestämt mig för att unna mig dem helt själv denna veckan.

Får nog inget mer påskägg, och gör jag det så är det just såna där dyra chokladpraliner som verkligen är lyxiga som man aldrig själv köper som jag vill ha.

Har även bestämt att på lördag blir det hemmabakad påsk-bakelse som ska ätas helt utan ånger och vikt-panik.

Men utöver det blir det precis som vanligt, vi har ingen speciel påskmiddag eller firar särskilt så middagen i sig tänker jag nog inte mer på än vanligt.

Gimbergsson
0

Jag har varit superduktig och hållit mig undan allt vad godis heter väääldigt länge nu så under påskhelgen ska jag köpa en stor påse hemmakvällsgodis som jag ska äta utan ångest under lovet. Har tänkt mycket på det här med godis faktiskt och om jag äter ett halvt kilo godis under påskveckan så kommer jag inte gå upp i vikt, så utan ångest ska jag njuuuuta! Woho!

Alex92
0

Jag vill inte ha några påskägg. En ask Wienernougat skulle sitta fint :) eller Toffifee. :D

Lösviktgodis äter jag inte.

[Lupse]
0

jag vill ha en marbo och en donut med vaniljfyllning.. saknar det såååå mycket så måste äntligen få äta lite :D

BMEXX
1

Haha! har aldrig haft sån ångest över påsken som i år. Godis överallt ju! illa för en godisråtta. Har förbjudit mamma att ta med en massa godis när hon kommer hit. Vad jag vill ha annars? ingen aning faktiskt.. lax!

// Pabblo

bea28
0

Jag ser fram emot lax (min farmor brukar bjuda på hemgravad lax), lamm, ägg (jag älskar ägg…) och för första gången någonsin; sill. Jag har alltid trott att jag avskydde sill, men i julas tvingade mina kompisar mig att smaka, och gissa vad? Jag älskade det. Så nu tänker jag käka sill Skrattande

Godisfrågan känns inte så betungande för min del, turligt nog. Jag är inte alls godissugen och jag tycker inte om lösgodis. Det enda som jag vill ha godissött i år är nog en god tårta eller liknande till efterrätt på påskafton. Tårtan vill jag göra själv, och den ska vara lyxig. På påsken ska man unna sig det man inte unnar sig i vardagen!

TjockaBerta
1

Mmmm. Jag blir lite hungrig när jag läser om allt gott som väntar i påsk.

Nu är det inte långt kvar innan vi får sätta tänderna i godsakerna.

Måste bara berätta om en påsk för många år sen när barnen var små. jag hade köpt lösgodis ca 500g för att fylla deras påskägg med. Nu var det så att jag bara skulle smaka lite och så hade jag plötsligt ätit upp allt ihopa. Detta lyckades jag göra tre gånger innan det var påsk. Så efter det året köper jag ingenting sånt långt i förväg. Det kan gå illa.

Tungan ute

Man lär sig av misstagen sa igelkotten.

>>>Malum domesticum<<<

mandizen-
0

#11 haha vilken stjärna!:D

I Mitt Påskägg vill jag ha en trisslott med en vinst på en miljon:) Sen lite av allt mitt favoritgodis i lösvikt!