Går inget vidare :(
Vill gå ner bara några få kilon (6-9 kg ungefär) men går dåligt :(
Har svårt att komma ut och gå som jag ska och likadant kosten :/
Väger nu 68 kg ungefär, vill väga 58-60 kg.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hum hur lång är du? Vad för slags benstomme har du? Vad äter du en vanlig dag? Hur mycket rör du dig en vanlig dag?
Mina frågor ställer jag därför att jag vet att många tror att de är övervikta fast de inte är det. Exempelvis så väger min 18-åriga dotter lika mycket som jag nu, men hon är 15 centimeter längre än jag och har kraftigare benstomme än jag. Så dottern ser mycket smal ut medan jag ser lite för rund ut.
/Désirée
#1 Är 165 cm lång. Har ganska kraftig benstomme, inte smal i alla flal :)
Äter helt fel kost, och det vet jag.
Frukost: vitt bröd (fixar inget annat) eller mannagrynsgröt
Mellanmål: Någon frukt.
Lunch: Nudlar eller macka
Mellanmål: Någon frukt
Middag: Något slags kött av olika slag och pasta/ris/pommes oftast.
Men är så himla kräsen med maten :/ Så inte lätt att äta nyttigt för min del, går bara inte med t.ex grönsaker mm :(
Har hund så går 2 korta promenader med henne (en på förmiddagen, en på eftermiddagen) plus en lite längre mitt på dagen (ca 30-45 min), sedan busar mycket med henne ute.
Då är du sannolikt inte så särskilt överviktig
Testa med att äta vitt fullkornsbröd och fullkornsmannagryn. Frukt är oftast både nyttigt och gott
Så fortsätt med det. Försök hitta en bättre lunch och bättre tillbehör till köttet, så ska du se att det ordnar sig.
Angående promenader med hunden så är jag lite kritisk, jag går vanligen 2 kortare prommisar på cirka 30 minuter morgon och kväll och en längre på minst 1 timme mitt på dagen med mina 2 gamlingr på 12 och 14 år, men jag busar inte längre särskilt mycket med dem där emellan. Allt beror dock på vad för slags hund du har och i vilken grundkondition du och din hund är. Jag gissar at du eventuellt skulle kunna prova med någon lättare träning, med eller utan hunden och några små enkla förändringar av din kost. 
/Désirée
Och tränar henn#3 Nej inte direkt överviktig, men vill gå ner som jag vägde innan jag träffade pojkvännen min ;) hehe Lagt sig på magen och lite på låren:P
Jag har en sankt bernhardshund, hon kräver inte så mycket promenader :) Men tränar henne mycket mentalt med ;)
Nu till sommaren blir det fler och längre promenader, men på vintern blir det mindre och färre (hon går inte gärna heller när det är många minusgrader osv) :)
På sommaren blir det minst 4 promenader, minst 30min/promenad:)
Eftersom du bara har några trivselkilon att gå ned, så rekommenderar jag att du tar någon lite längre och raskare promenad med din hund. Japp jag har erfarenhet av St Bernhard och jag lovar dig, de orkar minst lika mycket som min Akita och Samojed
Försök sen stegvis att lägga om kosten så att du lägger till mer grönsaker och frukt. Prova dig fram i lugn takt så ska du se att du lyckas bra med detta. 
/Désirée
#5 Jo jag vet att dem orkar en hel del, min pojkvän går en del med henne med, så hon får ju inte bara dem 3 promenaderna, men det är vad jag går med henne ;)
Hon är full av energi hehe Så ja hon orkar en hel del, men hon har en matte med usel kondis haha :D
Tack för stödet. Får kämpa på. Och som du säger: Det är trivselkilon hihi :D
jag är 173 sm lång kanske och väger 65, vill också gå ner 6 - 9 kg vi kanske kan prata emellanåt? :)
cm*
#8 Du behöver ju absolut inte gå ner! Du har ju lagom vikt till din längd? Du kommer ju bli underviktig om du går ner 6-9 kg….

OT: #10 Min tanke också..
Hur som. Mitt tips till dig är att träna kondition. Om du redan promenerar dagligen med din hund kan du prova att jogga 10 min istället för att gå. Sedan kan du ha ett längre joggingpass 2 gånger i veckan.
Om du har svårt med motivationen, lägg upp ett mål att du ska delta i ett lopp eller ska klara av att jogga ex 5 km innan ett visst datum. Man kan också träna efter ett joggingschema, som detta: http://iform.se/traning/traningsprogram/lopprogram-spring-5-km.
För att få lite variation i träningen kan du träna styrka en timme eller två varje vecka också, då får man fina magmuskler på köpet
Pop Pilates på Youtube är riktigt bra. http://www.youtube.com/watch?v=a1DS7G9OjfQ
Jag har i runda slängar gått ner nästan 10 kg på ett år med hjälp av detta (från 72 till 62/65, är 168 cm lång).
Lycka till!
*tabort*
#11 Mitt knä mår inte så bra om jag joggar tyvärr. Har knäskydd men kan inte jogga så långt :/ (ja jag har varit hos doktor och kollat). Men tack för tipset ;)
Rask takt går bra, och normala promenader.
Förhoppningsvis kan vi sätta igång hästen jag rider på juni (skadad just nu) och då kommer jag igång med det igen.
Har inte råd med gym eller liknande.

#13 Ajdå, tråkigt att höra. Min kompis har också problem med knäna, så jag vet hur mycket det ställer till det.
Har du kollat på videon som jag länkade till? Cassey som lagt upp den gör riktigt bra styrketräningsprogram, följer man dem behöver man inte lägga pengar på något gym 
#14 Nej har inte kollat (seg internet just nu) men ska kolla in det sen :)
Tack! :)