Hur får man motvation?
Hej, Jag undrar hur man ska få tillbacks motvationen? Gick ner i vikt ett tag men gått upp en del igen, Kommer inte ihåg riktigt hur jag fick motvation till det, Så har ni några tips vill verkligen gå ner i vikt 10 kilo lättare skulle verkligen göra mig glad:/
Varför vill du gå ned i vikt? Jag tror att det är där du måste börja och tänka dig in i resultatet, hur ditt liv kommer att se ut då.
När du väl kommer igång, utgör framgångarna sedan i sig motivation. Lycka till!
Jag ser det alltid som såhär, om man bara säger att "jag vill gå ner 10 kilo" men inte har motivationen så är det egentligen väldigt meningslöst att man försöker. Motivationen måste komma från dig själv och från att du vill uppnå ett särskilt mål av en särskild anledning! Du måste jobba fram motivationen genom att se ditt mål framför dig och se allt det positiva du tror att du får ut av att gå ner de där 10 kilona.
Det är helt enkelt du som måste hitta rätt anledning, sen kommer motivationen när du har gjort det.
Jag har haft väldigt dåligt med motivation men sen såg jag en nytagen bild på mig och fick en chock! Såg inte mig själv som så stor. Jag är inte tjock men jag ha ett antal kg som jag vill gå ner. Skulle även ut på krogen med några vänner för ett tag sen och insåg att jag inte kunde ha kläder som ajg kunde ha förut. Allt satt taight och magen hängde ut. De två tillfällena gav mig motivation att förändra mig! Jag har redan gått ner några kg men mer ska det bli!
Motivationen är jätteviktig. Har man ingen motivation anser jag att det är jättesvårt (för mig-omöjligt)! Likadant när jag skulle sluta röka.. Gjorde några halvhjärtade försök, som gick åt skogen.. ;) Men när jag verkligen hade bestämt mig! Då jäklar fanns det ingenting som kunde få mig att börja igen.