Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1911 ggr
[isdrakee]
2012-03-16 16:24
2

Presentation

Hej jag heter Alexandra och jag är ny här på siten. Jag är överviktig och har äntligen fått motivationen till att gå ner i vikt.

Som tonåring var jag mullig. Inget överdrivet men när jag sedan kom upp i vuxen ålder så gick jag ner genom träning och bra mat. Och där  jag i flera år och allt för frid och fröjd.

Problemen dök upp för en sisådär 3-3,5 år sedan då jag började plugga. Detta innabar extremt långa dagar sittandes framför en dator och jag la på mig ovanor. Jag har stadigt gått upp i vikt sedan dess.

Idag väger jag ca 97 kg till mina 169 cm. Jag saknar att vara normalviktig. Har till och med svårt att hitta kläder nu vilket är väldigt jobbigt. Nu har jag bestämt mig för att gå ner 25-30 kg.

Har börjat ta hjälp av modifast. Jag var mycket skeptisk till pulver dietet förut men jag tycker dom fungerar bra. Jag byter ut frukost och lunch vilka är mina svåraste måltider. Sen försöker jag hålla mig undan onyttiga saker och äta en nyttig och inte för stor middag.

Frukost har jag helt enkelt väldigt svårt att få i mig och det är svårt att äta lunch på jobbet. Dels så har jag ingen rast att tala om och dels så sitter jag i bilen så att ta med matlåda är omöjligt. Men att ta med en shake och en påse pulver fungerar smidigt och bra.

Jag startade "mitt nya liv" för 1,5 vecka sedan. Först var jag hungrig nästan hela tiden men nu är det mycket bättre. Känner mig inte alls tröttare. Det gick bra fram tills att min sambo köpt hem en sån där gigantisk toblerone. Jag fick en bit som jag klämde i mig under helgen. Problemet är att en bit är hela 400 gram!

Trots detta så lyckades jag gå ner 1,2 kg den första veckan. Det känns otroligt skönt att äntligen vända trenden. Annars har jag alltid vägt mer varje gång jag vågat ställa mig på vågen.

Jag känner att jag faktiskt har ork och motivation till detta nu. :) Så nu är det till att kämpa på!

Zadeira
2012-03-16 16:46
0

Välkommen hit! Roligt att du kommit igång och bestämt dig, och att det känns så bra! Lycka till Skrattande

[isdrakee]
2012-04-06 10:26
0

Då har första månaden gått. Målet var att gå ner 3 kg på dessa fyra veckorna men lyckades inte riktigt nå dit. Jag gick ner 2,8 kg. Men inte allt för långt ifrån.

Nu kommer påsken plus ett bröllop så har inga förhoppningar på att gå ner något denna veckan.

TjockaBerta
2012-04-07 13:00
0

Jättebra resultat. För min del är 2 kg i månaden perfekt. Sen kan det ju bli lite mera ibland. Själv sätter jag målet så att jag kan slå det för då känner man sig mera duktig och så får man energi att fortsätta.

>>>Malum domesticum<<<

[isdrakee]
2012-04-11 10:52
0

#3 Det låter som en bra idé att sätta ett lite lägra mål som är lättare att nå. Besvikelse fungerar nog inte så bra för motivationen.

Jag ska nog ändra min målsättning till 2 kg i månaden och se allt annat som bonus istället. :P

[isdrakee]
2012-04-17 12:40
0

Jag har legat sjuk hemma en vecka och slarvat med kosten under denna tiden. Idag vägade jag mig och insåg att jag gått upp 0,9 kg under den veckan. Känns så himla onödigt! :(

Om jag ska klara av min målsättning (-2 kg / månad) så behöver jag gå ner 2,3 kg på två veckor. Det blir två tuffa veckor, hehe.

Butros
2012-04-18 10:11
0

När man är sjuk, är det viktigast att bli frisk. Nu kan du åter tänka på vad du äter, men jag tror inte på att försöka ta igen förlorade veckor. Det blir bara en onödig belastning. Dessutom är det bättre att skaffa långsiktigt hållbara vanor, än att bli slav under siffror.

Varför inte vara nöjd, om du om en månad har gått ned 2 kg från i dag? Det är trots allt det som är din realistiska målsättning, inte 2,3 kg på två veckor. Dra ett streck över den förlorade veckan och återgå till din vanliga viktminskningstakt, är mitt råd. Lycka till!