Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 2222 ggr
pigelina
0

Gå ner i vikt

Skulle vilja gå ner några kilon, eller igentligen är det inte vikten som jag bryr mig om utan jag skulle vilja få bort lite fett på min mage och runt sidorna.

Så hur gör man på bästa sätt för att gå ner i vikt? Glad
Gärna vad man kan äta och vad som är bra att träna när jag vill få bort fett från dom ställena.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Karmatarerskanise
2

Vad man ska träna för att bränna på vissa platser går inte att säga, eftersom man inte kan punktförbränna. När du tränar så förbränns det lite överallt.

Men du kan stärka områdena genom coreövningar. Och lägg till konditionsträning så blir det nog bra :) Tex jogging, cykling, eller olika pass på gym.

Maten är lite svårare. Det finns många olika sätt att äta på för att gå ner i vikt.
Men frågan är om du behöver gå ner, eller om du bara behöver träna så du blir lite fastare.

Butros
0

Är det inte så att "sist in, först ut" gäller, d.v.s. att där fettet sätter sig först är det kvar längst?

Karmatarerskanise
2

Det har jag aldrig hört om innan.

Zadeira
2

#2, Har jag aldrig hört och definitivt inte upplevt att det skulle vara så på mig själv!

TjockaBerta
0

Jag har hört att man går upp i vikt från magen, höfterna och rumpan först och sist kommer överkroppen och när man går ner tappar man blir det tvärtom.

Många kvinnor klagar över att bysten försvinner när de börjar gå ner i vikt så det verkar stämma tycker jag.

På mig lägger det sig alltid på magen först så det stämmer också och det som är svårast att få bort är ju magen, den hänger med längst.

Det är väl samma sak egentligen som du skrev?

>>>Malum domesticum<<<

mandizen-
0

#5 På mig stämmer det inte:)

Vanniz
0

#5 på mig lägger det sig på mage,rygg och lår men jag tappa inget över min byst när jag gick ner 17 kg :) har samma kupa kvar är iofs glad för det, Men nu börjar min viktresa igen.. :)

TjockaBerta
0

Du har kanske minskat BH i omfång?

>>>Malum domesticum<<<

Vanniz
0

#7 Jo självklart har jag blivit mindre runt om men själva brösten har inte minskat:)

pigelina
0

Tack för hjälpen allihop!

Tror inte jag kommer gå ner något på mina bröst, dom är ganska ofeta, räknar med att gå ner minst 6 kilo till sommaren. sen ska jag försöka stanna på det, det är väll det som är svårast, pendlar mellan domhär 6 kilona hela tiden.

Ska börja dricka nutrilett eller något liknade som lunch, så jag får i mig tillräkligt med näring, vad tycker ni som har provat att ersätta en måltid med detta om det?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

TjockaBerta
1

Vad jag mena är att om du har 85D och går ner i vikt och köper 75D så har kupan faktiskt minskat två storlekar också.

Många tror att D är samma i alla storlekar men faktum är att 75D motsvarar 85B i kupan.

Alltså har bysten minskat i storlek i mitt exempel.

Lite OT lilla BH-skolan  Skrattande

>>>Malum domesticum<<<