Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 13491 ggr
[Equidem]
0

Nyttiga flingor?

Hej!

Jag tänkte sluta äta bröd (hurra, slipper dyr och äcklig ost), och äta flingor till frukost istället. Tillsammans med någon frukt och te. Och ibland ägg.

Jag undrar vilka flingor som är nyttiga? Start's flingor är mina favoritflingor… men är de nyttiga? Jag är inte så förtjust i müsli, tröttnar väldigt lätt på det, oavsett sort.

Och vad tycker ni är bäst.. mjölk eller yohurt till flingorna? Fast de kanske är lika nyttiga? Yoghurt tröttnar jag också väldigt lätt på, tyvärr…

Och är te nyttigt? om man vill gå ned i vikt, alltså.

Satum
0

Personligen tycker jag inga flingor är nyttiga. Det är ju kolhydrater precis som bröd.

Men jag vet inte vad som är nyttigt för dig.

Vad menar du med nyttigt?

Gimbergsson
2

Start naturell

Näringsinnehåll per portion, 45 gram:193,5 kalorier

Protein: 5 gram

Kolhydrater: 27 gram

varav sockerarter cirka 10 gram

Fett: 7 gram

Kostfiber: 4 gram

De innehåller även vegetabilisk olja. Om den oljan är palmolja är det ännu värre eftersom då måste de skövla regnskog för att få tag på den.

Jag hittade detta på aftonbladet/ (står även på kanten av paketet) som gjort en undersökning om olika flingor och kollar man på innehållet så är start väldigt dåligt. Flingor är egentligen inte ett så bra alternativ till frukosten eftersom det ofta är snabba kolhydrater och man blir hungrig fort igen. Jag skulle rekommendera att du åt fil/yoghurt med solroskärnor, pumpakärnor och några mandlar (detta är ett ganska låg kolhydrat alternativ) Vill du ha åt sötman så lingra lite honung över. Alternativt havregrynsgröt med kanel och havremjölk (mer kolhydrater än i yoghurt med frön). Till det ett eller två ägg och en banan alternativt apelsin/äpple. Dessa frukostar är nyttiga och man står sig rätt länge på dem.

Te är "nyttigt", det innehåller ingenting. 0 kcal.

Om du bums ska äta flingor så välj yoghurt till dem så du står dig lite längre och ett bra alternativ är Pauluns flingor:

Här kan du se en film om flingorna.

och läsa mer om dem här:

http://www.pauluns.se/produkter/superflingor/aasdf/

Jagebest
0

Nestle fitness naturella :D

[Equidem]
0

Tack så mycket för svaren!

Skall absolut pröva ditt tips, Gimbergsson! =)

Cawolina
0

All bran är bra annars, framför allt de som ser ut som små stickor, de är det väldigt mycket fiber i!

[Equidem]
0

Skall pröva det också! Tack Cawolina =)

Jag prövade naturell yoghurt idag med pumpakärnor, gojibär och några andra bär. Men tyckte tyvärr inte alls om naturell yoghurt. Var lite för surt. Hade nog i för lite honung…

Zadeira
2

Jag gör egen flingblandning genom att blanda rågflingor och havregryn efter smak och vad jag är sugen på. Tycker inte att det finns någon färdig musli-blandning eller frukostflingor som passar mig utan kör på den varianten.

Helajna
0

Jag varierar ofta fil och yoghurt sedan har jag müsli eller några fiberrika flingor ibland. Ofta har jag även frukt istället, ibland gör jag det rent av till en smootie. Det är gott, nyttigt och håller mig mätt längre :)