Tjockisdag
Har bantat nu i en månad och ätit 0 sötsaker. Men idag så mådde jag så bra att jag åt hur mycket sötsaker som helst.. helt omedveten. Jag är rädd att vakna upp imorgon med 3 cm extra i midjan.. finns det en risk för det? Jag kommer inte att äta sötsaker under de närmaste veckorna och imorgon kommer jag äta som vanligt.. tror ni att jag drastiskt kommer att gå upp i vikt?
Nej. Äter man ordentligt och rör på sig resten av veckan brukar det vara okej att till och med ha en dag i veckan då man unnar sig lite extra utan att det syns på vågen.
Ev kan du vara lite svullen och ha lite extra vätska i kroppen, så blir det i allafall för mig om jag har en dag med skräpmat och snacks, men det försvinner under det följande dygnet igen eftersom det inte är fett.
Det tar längre tid än så för att lägga på dig fett.
Nej, det är hälsosamt att "chocka" kroppen ibland, startar om förbränningen =) Dagen efter kan man väga lite mer men det är pga att "fusket" samlar vätska, men under dagens lopp lär nog den samlade vätskan komma ut ;)
Märkte det, lät lite desperat i inlägget.. men jag fick någon slags panikångest. Men då vet jag att det är okej att äta lite glass och chinamat ibland :D