Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 3521 ggr
Vanniz
0

Äppelvinäger? :)

Hej, Har hört mycket om äppelvinänger att vissa har gått ner i vikt av det? Att man ska blanda ner lite i ett glas vatten innan maten, och att sötsuget försvinner.. är det sant? någon som testat detta eller som har erfarenheter? berätta isåfall om det funkar.. :)

Vanniz
0

Oj såg nyss att det redan finns en tråd om det här sorry…:$

[Aquelegia]
0

Haha roligt att vi lade ut samma dag. Min tråd är dock mer en tipstråd om just äppelcidervinäger, din är mer om det funkar för folk med mera.

För min del är jag otroligt surig för jag glömde köpa äppelcidervinäger inför helgen. Orkar inte gå och handla nu så får snällt sitta med sötsuget. FÖr mig funkar själva effekten mot sötsuget i alla fall. Kanske för jag lskar surt mer än sött?

Vikt -2 kilo för första gången på 1år legat stilla på viktnedgången så *peppar peppar*

jeessiikaa
2

Jag brukar använda äppelcidervinäger i håret (hihi) så jag har en flaska hemma, och på den står det något om att många tar lite innan maten, för att det också påvärkar matsmältningen eller något :)

Hur mycket ska man ta i hur mycket vatten? :P

[Aquelegia]
0

Den andra tråden om äppelcidervinäger finns det en länk om allt. Där finns även hur mycket/hur ofta och när man skall dricka det för att få effekt.
Ofta är ju sådant så milt att man knappt märker någon skillnad. Jag har dock märkt skillnad på välbefinnandet i magen. Är inte lika illamående och piggare i magen.
Jätteskönt att dricka på jobbet då jag lätt får stressmage men drycken lugnar magen och gör att jag kan äta utan få hugg i magen.

Zofia89
0

Använde tidigare äppelvinäger tillika jag räknade kalorier väldigt noga men inte kan jag säga att jag skulle gått ned i vikt med det… Men sötsuget blev bättre =)

Jagebest
0

Vart kan man köpa det? (:

Zofia89
0

vilken affär som helst =) Finns bland andra vinäger-sorter =)

Jagebest
0

Tack (: