Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: bantningsmetoder-och-preparat
Läst 18829 ggr
Henrik93
16

Nutrilett- Min viktminskningshistoria.

Vill börja med att säga Hej! Jag är ny här, och hittade just siten.

Tänkte berätta lite om min viktminskning, som jag dock inte är klar med ännu.

Detta pågick ända sedan sommaren 2010, då jag örjade hetsträna, utan att ändra på mina matvanor, jag gick ned 10 kg det sommarlovet. Men redan till jul var allt och lite till tillbaks.

Den riktiga resan började Sommaren 2011, då jag upptäckte nutrilett. Första halvan av sommaren satt jag dock mest och läste om produkten och blev lite av en expert inom produkten. Jag bestämmde mig för att prova nutrilett smoothiesarna 4 dagar Jag gick ned 4,5 kg. Dessa fyra dagarna bestod en dag av 1000 kcal.

Senare den månaden (augusti) Så köpte jag tre stora lådor med nutrilett shakes (pulver) Utan att tänka på framtiden (inte att dom flesta gick upp sin vikt igen).

Jag gjorde hela kuren, 15 dagar med en startvikt på 107 kg. Nästa vecka vägde jag 99 kg, därefter 96. Efter 1 och en halv månad med varanatt mål nutrilett och det andra fil-flingor-kanel, så vägde jag 89.

Nu, 8 månader efter att jag helt slutade äta nutrilett väger jag 86kg. Och mitt slutliga mål ligger ungefär runt 75-80kg.

Saker som jag ångrar är att jag ens gjorde på detta sättet.. Jag blev beroende av att räkna kalorier, och har konstant magsmärta.

Kalori beroendet ligger fortfarande i bakhuvet  Och det finns ganska många saker jag totalvägrar att äta för att det är så mycket kalorier i en sådan liten sak, eller för mycket kolhydrater.

Jag anser nästan mig själv ha blivit bulimi-sjuk förtom att jag inte spyr upp min mat. Men jag hets äter. Också sparar jag ofta in flera måltider för att jag ska kunna äta mer av något annat.

Jag önskar att jag inte hade varit så dum att jag valde nutrilett, för även om jag gick ner 25-26kg så är jag inte nöjd med hur jag ser ut. Jag ser ingen skillnad, för jag tittade ju på mig varje dag under viktminskningen.

Om jag bara hade motionerat och kollat till mina matvanor hade jag fått en snyggare kropp på längre sikt. Men jag hade inte tålamod till det.

Jag vill varna er som tänker gå på pulver en längre period, att ni kan få både psykiska och fysiska problem. Det visste inte jag.

Jag visste att jag skulle gå ned i vikt, och jag gav mig f*n på att hålla den vikten nere. För ingen trodde på mig, ingen var där och hjälpte mig.

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

BMEXX
1

Snällt av dig att berätta detta. Kan vara många som skulle behöva läsa om detta.

Först och främst kanske du ska gå och snacka med någon. Som det låter, mår du inte särskilt bra av dina matvanor.

Sedan det är aldrig försent att börja träna ^^, kolla upp något som verkar roligt och börja med det t.ex boxning, fotboll, simming. Finns inget mer peppande än att göra något som är roligt. Själv har jag förälskat mig lite smått i boxning och styrketräning.

// Pabblo

Henrik93
0

Jag tränar! styrka och kondition.

Jag har en liten negativ inställning till psykologer sedan jag var liten. Och föredrar att arbeta med mig själv istället för att någon annan ska sköta mitt liv.

Dessutom så blir det ju bättre och bättre. Men det tar sin tid.

Tack för att du tog dig tid att läsa och kommentera!:) Mvh henrik

Zadeira
0

Hej! Starkt att berätta detta. Jag måste dock tyvärr påpeka att det låter som om du skyller på Nutrilett-dieten för att du nu mår som du gör. Jag har under ett år gått ner i vikt på det "hälsosamma" sättet, det som alla säger är hållbart med ökad träning, balanserad kost osv, men jag sitter i samma sits som dig i dag med stora mat-problem. Jag har dragit på mig ätstörningar helt utan pulverdiet eller "quick-fix" dieter.

Så att skylla på den dieten tror jag inte du bör göra. Det är dock väldigt bra att du uppmärksammar det och delar med dig för att ge andra en chans att tänka efter!

Tyvärr tänker många att "blir jag smal så blir jag lycklig" och att det ska gå så snabbt som möjligt! Men tyvärr är det ju inte så.

Henrik93
0

Precis, jag skyller inte ätstörningen på dieten, utan mag-besvären, dock är ju sådana bieffekter av annorlunda kost olika från person till person, för mig var det pga dieten. Jag gjorde ett stort antal underesökningar under vinterhalvåret. Bla, koloskopi, odlingstester  osv. Och det enda dom kom tillbaks till var hur kroppen svarade  på just detta.

Jo det var ju så jag tänkte också. men icke då!

Zofia89
0

Jag äter/dricker nutrilett-shakes, är tvungen att fort gå ner i vikt en del eftersom min fysiska hälsa är dålig och min rygg behöver opereras, men inte förrän jag gått ner lite… Men har verkligen inte tänkt gå hela vägen på detta sätt =)

Henrik93
0

bra, för nutrilett är ju till för att bara få dig att känna att du kan. Tänk på att du förlorar ca 2 kg vätska i början. Och dom kilona kommer automatiskt tillbaks när du börjar äta normalt, om du inte tränar väldigt mycket. Mvh

Zofia89
0

Tränar inget alls… har svåra problem med ryggen och kan knappt gå en kilometer, benen bär inte längre… har varit sjukskriven 4 veckor nu, 2 veckor till ÅTMINSTONE… sen ska jag besöka en fysiater som bestämmer om vidareutredningar…

så ingen träning här inte… en massa smärtlindrande och muskelrelaxanta mediciner…

Henrik93
1

oj! Har du pratat med någon läkare om att du ska börja med nutrilett? För kilona håller inte sig själva borta :\

Zofia89
0

Nej det har jag inte, men bara ryggen blir bra kan jag ju börja motionera igen…

Henrik93
1

Men tänk på att äta nyttigt och kalorisnålt sen. Annars kan jag nästa garantera att kilona kommer tillbaks.