Vad tycker ni om Diet?
Hejhej!
Tänkte höra vad ni personligen tycker om dieter, jag går just nu på Allevodieten och har fördelat den på de sättet att jag kör 7 dagar diet, 7 dagar sundkost, 7 dagar diet igen och sedan sundkost resten av livet är det tänkt.
Jag kör den som en kickstart och inte som en "bantningskur i sig"
Får rätt många påhopp angående detta, men jag förstår inte vad felet är med att få komma igång, alla kräver olika för att kunna ta sig i kragen och starta.
Kortfattat:
Vad tycker ni om att man går diet som en kickstart?
Mvh. Sanne & Djuren
Min bror gick ner 40 kg för tre år sedan, just med Allevo. Han använde det ca ett år har jag för mig, och lärde sig under den tiden att helt ändra matvanor. Han håller vikten nu, har skurit ner rejält på kolhydrater, slutat med socker, bröd, pasta, mjölmat.
Är det inte bättre att äta rätt från början istället för en low calorie-diet till en början? Visst du kanske går ner men sen går du upp när du äter fler kalorier.
Glömde tillägga att jag tidigare gått exakt samma diet och höll min vikt där efter i 7-8 månader tills jag flyttade ihop med sambon och "sambokilona" kom.. (= Myste varjedag med godis.. Usch)
Mvh. Sanne & Djuren
Det kan vara det en del behöver för att komma igång.
Själv tycker jag det är lättare att äta mig ner i vikt än att svälta mig ner i vikt.
Jag är för dieter, har själv gått igenom typ alla dieter det finns men inget har riktigt funkat :( I måndags började jag med nutrilett (byter ut alla mål) och hittills har det funkat jätte bra!
Funkar det inte att genast bara ändra matvanor får man ta och testa andra saker för att komma igång! =)
Har hittills tappat 3,2kg och 4cm från midjan :D Var nog verkligen uppblåst på måndagen när jag mätte midjemåttet :D
#5 Jag har tappat 2kg :) jag började i måndags.. med allevodieten. Exakt samma fast olika fabrikat :)
Mvh. Sanne & Djuren