Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 5617 ggr
mandizen-
2

Från strl 40 till 36!:D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu börjar jag närma mig mitt mål både viktmässigt och träningsmässigt! Har varken vägt/mätt ännu då jag inte känner mig "redo".Jag mäter mig endast med kjolen på bilden, för några veckor sedan kunde jag inte ens knäppa såhär långt. Kjolen är av strl 36 och det har jag aldrig kunna ha någonsin. Nu är det inte långt kvar tills den sitter!

Kommer att väga mig om ett par veckor och återkomma om hur mycket jag tappat. Uppdaterar även på bloggen. http://amandafernandez.blogg.se om hur det går!

Förutom vikten så börjar det närma sig milen som jag ska springa 29 maj! Sist jag sprang lång var i nian och då sprang jag 7km som längst! Häromdagen klarade jag 12km och är så sjukt glad!:D

mandizen-
0

Här är en bild jag tog för några veckor sedan.

Stephanie
0

Kul sätt att mäta på! Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

mandizen-
6

#2 Eller hur!:) Är trött på måttband och vågar, roligare att jämföra med ett plagg man vill komma i:)

[Jessica_91]
0

Bra jobbat! Skrattande Alltid kul och inspierarande att läsa om människor som kämpar för att nå sina mål.

mandizen-
0

#4 Åå tack!:) Jag är så glad för det är första gången jag lyckats komma så långt med både träning och viktnedgång. Tack vare att jag tagit det långsamt och inte vägt mig!:)

Fridaaaa
0

Tycker du är fin på båda bilderna! Ser ut som du har bra vikt redan på första bilden :)
Fast kanske är som på mig, satt sig på magen?

Roligt sätt att mäta förresten :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mandizen-
0

#6 Jag väger mig inte så jag vet inte vilken vikt jag låg på eller ligger på idag..:)

Hehe nja på mig försvinner fettet jämnt, förutom att det stannar på rumpan;) haha!

(Bilderna kanske luras lite)

Fridaaaa
0

#7 oki, ja det är ju inte vikten som är viktigast:)
Haha jag vill med gå ner. Har storlek 40 nu, vill gå ner till storlek 38 eller 36 jag med. Allt mitt sitter på magen och rumpan ;) hehe

**Malin**
0

Hur har du gjort för att gå ner ??=))) har du några bra tips på träning ,utanför gymmet o mat?=)))

Mvh Malin

Snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

mandizen-
1

9# Jag har börjat träna löpning, äter mindre sötsaker annars har jag inte ändrat kosten så mycket:)

Turfaren
0

#1 Kommer du att spara alla bilder, eller ska du utplåna minnet av den tiden, när du har nått ditt mål?

Själv har jag allt annat än vackra bilder av mig i ett par byxor som jag tids nog ska i. Jag funderar nu över vilket som är klokast, att bli påmind om hur det var eller att inpränta bilden av det uppnådda målet och lämna det förflutna bakom sig.

mandizen-
0

Jag ska spara alla bilder. Om 1-2v ska jag ta en ny bild med samma kjol!:)

Känner att jag kommit en lång bit på vägen och planerar inte att gå tillbaka till bild nr 1! :)

Turfaren
0

Ok. Själv känner jag mig litet tveksam och tror att jag helst kommer att vilja dra ett streck över det förflutna.

bea28
0

Grattis!! Skrattande

Tror nästan att jag ska börja jämföra på samma sätt hädanefter, jag är också trött på att väga mig.. Måste bara hitta ett lämpligt plagg först ^^

Turfaren
0

#14 Det ena utesluter inte det andra. Det är enklare att väga sig, men man upplever resultatet på ett annat sätt, när man provar ett plagg. För mig började detta, när jag skulle ta en så ofördelaktig startbild som möjligt, för att sedan kunna jämföra med.

bea28
0

#15 Jag har vägt mig i över ett år. Jag har ingen övervikt alls, är normalviktig. Mitt mål är att bli smalare genom att bli mer vältränad. Vikten har för mig ingen betydelse, eftersom att om jag slutar träna går jag ner och om jag tränar går jag upp.

Fridaaaa
0

#16 Muskelr väger mer än fett, det är därför man kan gå upp i vikt när man tränar. Så man får mäta runt midja, höfter osv :)

bea28
0

#17 Jag vet, just därför jag inte vill väga mig :) Och måttband tycker jag är ganska knepigt att använda såvida man inte är två som hjälps åt, och det är jag inte :P Tyckte att mäta efter kläder var ett utmärkt sätt att dokumentera sin "vikt"nedgång!

Fridaaaa
0

#18 Jag väger mig ca 1 gång/vecka men går mest på måttbandet ;)

mandizen-
3

Känner lika, vågen har aldrig varit ett bra hjälpmedel för mig. Måttband är krångligt.

kommer fortsätta lägga upp bilder i denna tråd med kommande resultat!:D

Turfaren
1

#20 Funderar på att ta mod i mig och göra som du.

målle
0

mandizen-; hur ofta löptränar du och hur långt springer du varje pass? Jättekul att lyckas som du gjort! Grattis! Själv måste jag skärpa mig ordentligt nu!

mandizen-
0

#22 Jag löptränar några gånger i veckan, det kan variera från 4-6 gånger per vecka. Då kör jag jogging i lugnt tempo de flesta dagarna och intervaller någon gång ibland. Vissa dagar tar jag en powerwalk i ställer för att jogga, försöker alltid lyssna på kroppen. Har jag inte kraften och musten i benen för en löptur en dag, då vilar jag eller tar en promenad.

Sträckorna varierar, när jag kör på låg puls brukar jag jogga 8-10km. Kör jag på högre intensitet brukar det bli 6-8km.

Började med löpträning i februari så jag har kört på ganska länge. I början gick jag 5min, joggade 5min…:)

målle
0

#23 åh vilket perfekt svar! Skrattande Jag älskar att löpträna men är ändå för lat men när du skrev att du löptränar ungefär som jag själv så känns det inte som en omöjlighet för mig! Du springer längre streckor och oftare än mig men mitt mål är ju att komma upp i längd och antal löppass/vecka så som du har det och nu känns det ju fullt möjligt haha. Blev riktigt peppad av ditt svar! Och att jag gör precis som du att jag tar en powerwalk ist för löpning när benen eller annat inte orkar!

Jag får ju alltid för mig att det är jobbigare än vad det är att gå ner i vikt och forma kroppen, samtidigt vet jag ju att det inte är så. Allt sitter i huvet på en, man tror inte man klarar det å då skiter man i det! DUMT!

Men jag har även börjar cykla lite nu så kommer jag bara igång med löpingen (har jättefina löprundor i min omgivning, tom elljusspår) så ska det nog gå vägen och man vågar visa sig i bikini i sommar!

Tack för ett mycket bra peppande svar! Skrattande

mandizen-
1

Det är bra, lyssna alltid på kroppens signaler! Man ska inte pressa sig extra om man inte orkar, du får ändå igen den där extrabiten när kroppen vill! En dags vila kan göra underverk inför nästa löppass!:)

Låt det ta sin tid, jag började ju med 5min jogg i februari, tacka vare tålamod/tid som jag springer så långt nu:) Ge inte upp pga svackor heller, de kan ibland vara bra!

Fridaaaa
2

#24 Du kan gå i bikini oavsett vikt ;) Vilken vikt man har ska inte hindra en för att ha på sig det man vill :)

målle
0

#26 nej självklart! Men jag själv känner mig inte bekväm med fettfladdret på magen. Jag vill inte ha det där och jag tycker att jag blir snyggare utan det, känner mig mer bekväm etc.

Fridaaaa
0

#27 Förstår hur du menar :)
Jag vill med gå ner och få bort det som satt sig på magen, för det är där det satt sig på mig, plus rumpan:P

mandizen-
2

Här kommer senaste bilden som togs i mårse. Hade inte tänkt mäta förrän nästa vecka då jag slarvat otroligt med kosten senaste veckan!

Jag KAN knäppa kjolen nu men den sitter ju precis(har inte vågat sitta i den), så det är bara att fortsätta kämpa! Om 4-5kg borde den sitta bättre!

Karmatarerskanise
1

#29 4-5kg ser ut att vara på tok för mycket för dig att gå ner till. Du är redan så smal.

Fridaaaa
0

#29 Tycker den sitter bra på dig nu,. Håller med #30, tror 4-5 kg till blir för mycket

mandizen-
0

Bilden gör inte rättvisa, tycker jag ser mycket smalare ut när jag tar bild med min iphone.

Jag har ju inte vägt mig men skulle tippa på att jag väger max 66kg och minst 63 kg till mina 169 cm. Skulle vilja gå ner ett par till:)

bea28
0

#32 Jag är lika lång som du, har storlek 38/36 i midjan och väger runt 61-63 kg. Jag har tung benstomme, så tror nog att du väger mindre än vad jag gör!

Fridaaaa
0

#32Man ska inte stirra sig blind på vikten heller ;)