Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2523 ggr
Jagebest
0

Hetsäta frukt?

Ibland på kvällarna får jag gigantiskt sug att äta och då kan jag inte stoppa mig.. jag får i mig ca 4 bananer och 200 g. jordgubbar med lite sötningsmedel.

Det är bara så att jag mår skit dåligt av det, jag mår illa (ätit för mycket) och själva faktumet att klockan är runt 21.30 gör mig nästan sjuk. Det brukar hända så här 3 - 5 gånger i veckan. Har märkt att detta börjat hända efter två månader ganska intensiv viktminskning… är det normalt?

[littlecat]1
0

Ja, det är nog ganska normalt? Eller jag vet inte, men så var det för mig också. Dock började jag spy efteråt och det började leda till bulimi. Är fortfarande inte ur det ännu trots att det gått ett halvår.

Hoppas det löser sig! Försök att äta något innan du känner att hetsatacken är på gång, så kanske det funkar bättre?

Karmatarerskanise
0

Har du funderat på varför du blir så sugen på att äta på kvällarna? Hur ser dina dagar ut i matväg? Äter du för lite?

[Aquelegia]
0

När jag blir supersugen på kvällarna borstar jag tänderna då allting smakar fy med nyborstade tänder!

Zadeira
0

Hu äter du på dagarna? Om du äter för lite under dagen händer det lätt att det kommer som ett bakslag på kvällen.

Banan är ingen bra frukt att äta mycket av om du vill hålla nere kalorier och kolhydrater! Dessutom är det inte bra att trycka i sig så mycket socker (kolhydraterna i bananen) så sent på kvällen för det stör kroppen under sömnen. Om du måste äta något på kvällen så gör en sallad med tomat, isbergssallad, gurka och zuccini med lite äppelcidervinäger på, eller ta en dl keso med en näve bär.

Jagebest
0

Just igår åt jag ganska lite på dagen (var upptagen nästan hela tiden). Grejen är att jag älskar frukt och kan helt enkelt inte hejda mig. Brukar oftast på kvällarna äta en skål med fil, en skivad banan och lite jordgubbar eller två mackor med keso och tillbehör (:

#4 Tack för tipset men kan tyvärr inte trycka i mig sallad på kvällarna, mår grymt dåligt av det (:

[Aquelegia]
0

Banan är bra för sömnen då den innehåller kalium i samband med ett glas varm mjölk får man en sömnig effekt på kroppen OM man nu inte hävt isig koffein hela dagen vill säga då funkar det inte det är i så fall själva hetsätandet och jordgubbarna som inte är bra för sömnen. Försök att ta små vilopauser under dagen och se till dina egna behov såsom att äta då man lätt glömmer av hungern.