Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 11692 ggr
noraa
2012-05-05 17:21
14

barnmat?

okej nu kanske ni tänker fan va pantad du är, hur gammal är du igentligen och så..men uppskattar bara svar på mina frågor tack:)

är barnmat hälsosamt?

om jag håller mig till barnmat i c.a 3 månader tror ni jag går ner i vikt?

funderar på att äta 1 burk barnmat per måltid:)

vet ni hur mycket c.a hur många kalorier en barnmats burk inehåller?

snälla svara vill verkligen gå ner lite i vikt:) anledningen till att jag vill gå ner i vikt är att jag inte har platt mage och vill ha mindre lår:)

noraa
2012-05-05 17:21
0

o juste hur mycket tror ni jag går ner?:)

bea28
2012-05-05 18:38
1

Jag skulle inte direkt påstå att det är nyttigt att äta lika lite som barn mellan 0-3 år. Enligt ett märke innehåller en burk av deras barnmat 75 kcal - vilket är på tok för lite för en vuxen människa.

Visst kommer du gå ner i vikt, därför att du svälter dig själv. Börjar du äta normalt kommer du gå upp i vikt igen. Sen tror jag att du kommer må dåligt under tiden du äter barnmaten, man mår helt enkelt inte bra när man svälter.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Undern%C3%A4ring

Zadeira
2012-05-05 21:25
6

Om du vill gå ner i vikt finns det mycket bättre och hälsosammare sätt. Att leva enbart på barnmat är ingen hållbar viktminskningstaktik. Barnmat är anpassade just för näringsbehovet för den åldern det står på burken. Som äldre barn, tonåring eller vuxen räcker det inte till på långa vägar. Du kommer enbart att förstöra för dig själv.

När jag gick i skolan och vi var på utflykter brukade jag ha med mig en burk barnmat för att det var lätt matsäck att ta med, men då hade jag alltid frukt och smörgåsar till för att få i mig tillräckligt med näring. Det kan vara ett bra mellanmål, men det är långt ifrån tillräckligt som enda kost.

Sen ska du tänka på att barnmat är dyrt! Det blir betydligt billigare och nyttigare att äta riktigt.

Vill du få plattare mage och smalare lår så rekomenderar jag att du motionerar och framförallt äter näringsriktigt och ordentligt. Att svälta sig till en smal kropp är fullständigt värdelöst och riskerar att förstöra dig både mentalt och kroppsligt. Ät korrekt och lagom istället, det tjänar du på i längden!

noraa
2012-05-05 22:53
0

Tack för svaren hörrni:)

Cawolina
2012-05-06 13:34
0

Jag åt barnmat i samband med naturdiet, just för att få tugga lite. Men det är inget att rekommendera för det är så lite i en burk att man bara blir mer hungrig av det :/