upp och ner.. hjälp mig!
Jag vet inte vad jag ska ta mig till.. ibland kan jag gå ner 2kg och sen nån dag senare så jag har gått upp igen. Jag tycker inte att jag har gjort något för att gå upp det igen. Det liksom bara kommer tillbaka. Jag vet inte vad det kan bero på.
Någon som har nån aning eller känner igen sig?
Att pendla i vikt är fullt normalt! Ibland kan det skilja så mycket som 2 kilo bara under ett dygn. Du ska tänka på att du äter olika, dricker olika och svettas olika mycket varje dag. Dessutom finns ju maten kvar i tarmarna, så beroende på när du var på toaletten sist påverkar.
Kroppen består till stor del av vätska, så tänk på att ibland har man mer vätska i kroppen, ibland mindre. Vad du gjort under dagen och när på dygnet du väger dig har också betydelse.
Jag väljer alltid att dokumentera morgonvikten efter morgon-kissen för att få ett så jämnt resultat. Då har jag ungefär samma förutsättningar att få en jämn vikt, även om det givetvis spelar in vad man gjorde och åt dagen före.
Det är alltså inte så att du går upp i fett-vikt och sen inte går ner igen, utan det är med all sannolikhet enbart vätska och mat i tarmarna som gör att du pendlar så där.
okej!! tack