Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2979 ggr
Zadeira
0

Stekfett?

Ni som räknar kalorier, hur räknar ni egentligen stekfett?

Idag stod jag och funderade på det när jag stekte kotlett. Jag kollade mängden stekfett jag tog i pannan. Men sen steker jag ju flera köttbitar än en i det, samt att det ju blir fett över i pannan efteråt. Hur vet man egentligen hur mycket av fettet man egentligen får i sig? Hur tänker ni kring det?

[Lupse]
0

Jag steker oftast bara en portion/måltid i taget och brukar använda så lite fett att jag räknar med hela mängden jag använde (;

Zadeira
0

Det hade jag också gjort om det inte är så att dels så är vi 5 personer som det oftast lagas mat till, dels så gör jag gärna mer än en portion och gör en färdig lunch-låda till dagen efter när jag ändå är igång liksom.

therjako
0

Jag undrar också kring detta, jag använder mig av en app i mobilen från fatsecret och där har jag en halv matsked fett när jag räknad min måltid och då har jag kanske en msk fett i pannan till middag för två vuxna två barn och matlåda…

Zadeira
0

#3 Så man kan räkna typ att man får i sig ungefär halva mängden om man gör mat till flera?

Vet att olika saker suger åt sig olika mycket fett, panering ex suger ju åt sig medan kött bara tar upp fettet på ytan, så man får ju tänka lite på det också…