Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettrecept
Läst 9309 ggr
[Linneape]
0

keso diet?

Har läst om keso dieten. Funkar det? går man ner av att bara käka det? Funderar på att pröva=)

Satum
0

Oj, det var nå nytt!

Keso i all ära, jag gillart, äter det dagligen till vissa mål, men skulle nog spy efter bara ett par dagar med endast kesoSkrattande

Karmatarerskanise
4

Tror inte man får i sig alla näringämnen som man behöver om man bara äter keso. Och som #1 skriver hade jag kräkt efter någon dag med bara keso :)

mandizen-
0

huuuuvva, jag åt mycket keso förut då jag åt LCHF, föråt mig på det efter någon dag.

Äter keso ofta men då en sked, det räcker:) kan inte föreställa mig hur det vore att enbart äta keso.

[Lupse]
1

Jag äter en hemlagad kesomellis ibland (liknar kesomellis man kan köpa). Men max 150 g keso.. mer klarar jag inte att äta med en gång.. haha (;

Zadeira
7

Keso är kalorifattigt och givetvis går du ner i vikt om du äter mindre kalorier än du behöver. Men att inte äta annat än keso i princip lär ge dig brister på näringsämnen som kroppen behöver. Du kommer troligen inte må särskillt bra. Då är det bätte att dra ner på kosten men äta av alla näringsämnen istället, det mår du mycket bättre av!

Keso är ett gott tillägg eller att byta ut något mot, som mellis eller liknande. Men att äta sig mätt på enbart keso fungerar nog väldigt dåligt i längden.