"Älskling, du har blivit en tjockis"
Det är nog bland det löjligaste program jag har sett och så himla fel.
Det är ju inte bra att rivstarta så och träna på gymmet 2gånger/dag och sedan en gång hemma.
Såg lite av gårdagens program på tv3play.se. Den karl som var med skulle jag bara kunna grr. Står och säger "vill att hon ska gå ner för att hon ska se bättre ut". Ingenting om hennes hälsa, ingenting. Och sedan sa han att han var duktig på träning osv, varför var han inte tränad själv då?
Nej bara löjligt och ger helt fel bild :/
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Haha jag tittar inte på det av just den anledningen att det är en snevriden syn på viktminskning och att partnern ska stå bredvid och pusha samtidigt som den är lika fet eller fetare!!
#1 Ja precis! Helt fel och som du säger, i några program har partnen själv inte direkt varit smal och tränad. Nej usch förstår inte hur dem ens kom på programet :/

Håller med dig, det är sådana här program som ökar vikthetsen. Som om man ska bli smal och snygg (och allt vad dom propagerar för) för någon annans skull.
Nej, ska man gå ner i vikt och/eller komma i bättre form ska det vara för ens egna hälsas skull!
#4 Ja biggest looser är med exempel på olämplig viktnergångssätt :/
Från en sak till en annan… Mitt ex tyckte måååånga gånger att jag borde gå ner i vikt… det handlade inte heller om min hälsa eller nåt, bara att han inte ville ha en fet flickvän som jag…
Dum som jag var gjorde jag ju allt jag kunde för att gå ner i vikt bara för att duga åt honom… Men ni kan kanske gissa att jag misslyckades alla gånger…
När han till sist lämnade mig fick jag lust att för min egen skull gå ner i vikt och för min egen hälsa, för att JAG vill! Det har gått snart ett halvår, har varit både uppför och nedför men ligger fortfarande på minus 10kg!
Gick ner 17kg först men så var mitt liv upp och ned emellan så jag gick upp nästan 10 igen, men totalt ligger jag nu på minus 10 och är motiverad som tusan att fortsätta!! =)
Håller med er ang detta skitprogram! Jag kan dock inte sluta titta på det, eftersom det provocerar mig:P
Hur sunt kan det vara att tappa 15kg eller mer på 7 veckor? Vilka läkare förespråkar detta?
Jag skulle vilja veta hur många som bibehåller vikten efter detta program!
Usch. I ett sånt fall behöver man stöd, och jag tycker självklart att ens pojkvän/flickvän kan få oroa sig över hälsan och uttrycka sin oro över det, men att säga att det är för att personen ska SE bättre ut?! Nä en sån ska man nog inte vara ihop med.
Jag tittar enabrt på ett program om kost och vikt, och det är Supersize vs Superskinny. Det upplägget gillar jag eftersom det inte enbart fokuserar på att tjockisar ska träna järnet och gå ner i vikt så fort som möjligt. Det tar upp hur farligt både övervikt och undervikt är och visar hur viktig en sund kost är. Där handlar det om hälsoaspekterna från båda synvinklar, vilket jag tycker känns väldigt viktigt. Många glömmer ju att underviktiga/undernärda kan ha precis samma problem fast åt motsatt håll mot överviktiga.
Ser inte på tv av just den anledningen till att det är en massa skitprogram. 
#11 Haha jag älskar Anna skipper, hon är min Idol så hennes program ses:)
#11 Det är många bra program med ;)
#13 Nä inget som intresserad mig. Har inga tv-kanaler här hemma. Bara en dum tv som inte funkar. Ser inte ens på tv i datorn. 
#14 Då missar du mycket intressant och även mycket skit ;)

Min kompis föräldrar var med i det programmet. De gillade inte alls upplägget och fick inte alls det stöd som de väntade sig att få under de veckor som det pågick.
#17 Misstänkte det. Programmen ska alltid framstå bättre än vad dem är :/
Glöm inte att allt i underhållningsbranschen vinklas så att det är som mest underhållande. I varje avsnitt har jag suttit och hyttad nävarna åt den partnerna som skall coacha sin partner. MEN insåg att "men vad i..dom älskar ju varandra hur kan dom säga så då" jo helt enkelt för att det annars blir mäkta tråkigt att se om alla skulle sitta och säga "jag älskar min partner precis som den är" då skulle dom ju inte vara med i programmet. DOm vill se förändring i det yttre för deras partners själva inte mår bra.
Läser man mellan raderna så ser man ju att dom bryr sig om sina partners som han som grät och sade "jag skulle inte ha klarat det här utan henne" och talade om sin fru som gick ner i vikt!
#19 Det fick jag också veta om min kompis föräldrar. De blev tillsagda att bråka och vara oense på vissa ställen trots att dom inte var det.
#20 Bra då hade jag alltås rätt. Man får ta allt med en nypa salt. Har lärt mig att se allt lite opartiskt för att sedan bilda mig en helhetsuppfattning när jag fått mesta möjliga information 
#21 Ja, de flesta program som visas kan man förstå att det är manus till. De ser ju likadana ut i varje avsnitt. Först går det bra, sedan går det sämre, sedan slutar det lyckligt ;) Och så lite bråk i mitten för spänningens skull :P
Som i "du är vad du äter", upptäckte världens fusk när en familj kommer hem med påstådda pizzor, Anna skipper kommer mötandes och säger "ajajaja där kom jag allt på er" grabbar tag i alla pizzakartonger och går med dom i en och samma näve. Hade aldrig gått om det varit pizza i dom hade ramlat ur eller varit för tunga att bära med en hand
Efter det fick jag upp ögonen för just det här med att spä på lite i program.
Haha, det avsnittet såg jag också och jag reagerade på precis samma sak :P