Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 5051 ggr
SofieN
2

Viktväktarfunderingar

Har precis börjat med viktväktarna.

Har nu varje dag haft points kvar och klämt i mig mackor på kvällen "bara för att". Bör man äta alla sina points dagligen? Och hur är det med veckobonusen, hur illa är det att nalla av den?

Jag äter ändå tre bra mål och mellanmål så jag tycker att jag borde förbruka alla points på det. Tips på bra saker att fylla ut med? Eller bör man kanske använda sig av fetare produkter, mellanmjölk i stället för lättmjölk? Kanske en ostskiva i stället för kalkonen?

Fridaaaa
0

Nej måste man inte.
Pappa gick där, han gick enbart ner om han inte åt så många points som dem sa att han skulle.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stosse
0

en fråga om vv….måste man väga allt man äter? :/

Ylva-Li
0

#2 Nej det gör man inte längre alls.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

SofieN
0

#3 Jag väger en del grejer, men ofta kan man ju lyckas räkna ändå.

Ylva-Li
0

#4 Ah ok. Jag har nog aldrig vägt. :D Tycker det är för jobbigt, så jag uppskattar.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

miacaliza
1

Ja…du bör äta alla dina pp varje dag! Och veckobonusen är såklart meningen att du ska använda…men du måste inte. Om du inte klarar av att äta dina pp…vad äter du då? Kanske du tar för små portioner? Vad äter du till mellanmål? Kanske lägga till lite pp där?

Om man har mycket man ska gå ner så har man ju fler pp som sedan minskar i antal samtidigt som man minskar i vikt. Jag äter 26 pp vilket är det minsta antalet och jag har absolut inga som helst problem med att få i mig dom…tvärtom! Hur du kan ha så mycket pp kvar till kvällen så att du kan äta mackor kan jag inte förstå…smörgåsar brukar bli ganska många pp.

ViktVäktarna handlar ju inte om att banta utan att lära sig äta rätt och göra bra, nyttigare val. Man ska inte tänka på att äta så lite som möjligt, utan man ska äta bra mat i rätt mängd fördelat jämt över dagen så att man inte behöver bli hungrig så att man stoppar i sig något helt onödigt.

Så planera hela din dag, frukost, lunch, middag och 2-3 mellanmål så ser du ju om det blir pp kvar och då kan du ju tex lägga till lite mer pasta till lunch eller en potatis till vid middagen eller en kaka till kaffet. Väg allt du äter, glöm inte det viktiga nyttiga fettet för 2 pp varje dag.

Lycka till!

Fridaaaa
0

#6 Pappa tappade inte i vikt när han åt alla points han skulle, men minskade han lite så gick han ner i vikt :)

SofieN
0

#6 Har ganska mycket points jag ska äta varje dag, äter nu mer och oftare än vad jag gjort innan. Självklart nyttigare också!

Gick ner 4,5 kg första veckan, så där fick jag ju två points mindre och jag har väl lärt mig att planera dagen lite bättre och dessutom har jag "slarvat" lite några dagar och tagit en godisbit.

Men jag har jättesvårt att ta av veckobonusen, har nallat några stycken men i stället har jag motionerat.

Nyttiga fettet har jag väl inte riktigt fått till, är inte speciellt förtjust i olivolja och sådant.

stosse
0

är det bara light produkter man ska äta när man kör vv?

miacaliza
0

#8 Veckobonusen är helt frivillig att ta av…viktminskningen blir ju bättre om man låter bli. Det är inte alltid jag tar av VB men jag tar hellre av den än Aktivitetsbonusen som jag nästan aldrig nyttjar eftersom jag tycker det är så osäkert vad motionen jag gör är värd. Så AB får helt enkelt bli en liten bonus för viktminskningen och så tar jag av VB om jag känner mig sugen på något extra och de dagliga PP är slut :)

Nötter är ju också nyttigt fett och avokado, men så räknas ju även matfettet man har på smörgåsen, huvudsaken man får i sig fett för det är också viktigt :)

Ja det är ju så när man börjar viktväkta att helt plötsligt ska man äta jättemycket och ofta…men hur det än är så blir det ändå färre kalorier…det finns ju en anledning till att man gått upp i vikt. Man har helt enkelt ätit alldeles på tok fel saker.

#9 Nej, man behöver inte äta lightprodukter! Jag äter absolut ingenting som heter light, utan det är vanlig fettsnål mat i rätt mängd…man drar helt enkelt in på fet mat, godis, kaffebröd, glass och sådant…det kan man unna sig ibland men inte varje dag.

Fridaaaa
0

#9 Lightprodukter är inte direkt bra att äta :)

stosse
0

#11 därför jag undrade… :) vill inte äta lightprodukter.