Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1787 ggr
Gimbergsson
0

Triathlon

Är så otroligt glad! I morgon ska jag delta i ett lite mindre triathlon för första gången i mitt liv! Det ska bli så roligt och en bra erfarenhet också! Det börjar i morgon halv åtta då jag ska simma, simningen är rätt kort bara 500 meter, sedan bär det av på cykel i 2 mil och slutligen löpning 7 km. Löpningen kommer jag klara bäst skulle jag tro då 7 km är min vardagsrunda som jag springer varje dag. Cyklingen därimot kan bli lite plågsam men oj så roligt det kommer bli! Idag har jag dock träningsvärk sedan gårdagens hårdträning vilket känns mindre bra… Så nu blir det stretching och sedan kvällsmat och en tidig kväll så jag orkar med morgondagen! :D Tänkte i alla fall försöka käka rätt mycket frukost och sedan lite grann mellan simning och cyklingen, vad tror ni om:

Frukost: 1 skyr yoghurt, 1 rallarhalva (bröd), 2 ägg, kaviar och 1 glas vatten.

Mellan simning och cykling (en kort paus): 1 banan och ett par deciliter extra proteinrik blåbärsmjölk. Vatten.

Mellan cykling och löpning: två dextrosol. Vatten.

Direkt efter triathlonet: 1 banan och ett par deciliter extra proteinrik blåbärsmjölk. Vatten.

Sedan blir det lunch vid 13-14 tiden och sedan flyter dagen på som vanligt med middag och body pump på kvällen. Det känns lite som att dagen läggs upp efter maten och att det kanske blir för mycket.. fast jag kommer ju röra mig mycket också och vill inte bli svang mitt i loppet för att jag fyllt på för lite.

Ojojoj vad jag är taggad nu! Ser så fram emot detta! Ha en fin morgondag alla! :)