Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1520 ggr
[Lupse]
0

Små arg..

Måste bara få skriva av mig:

I Fredags tappade jag kontrollen och vid midnatt åt jag två glasspaket och två paket brago kakor. Tänkte ta nya tag på lördagen men eftersom att jag var i stan och min mamma äskar pizza tycket hon att vi skulle äta där. Jag protesterade men blev tvingad att äta där. Jag tog en pastarätt med kyckling, pesto, ost och annat fett. Men eftersom att min mamma inte åt upp hela hennes kebabpizza blev jag suktat och åt upp halva. Sedan var jag så otroligt sockersugen att jag köpte en glass. Men inte vilken glass som helst utan den fetaste och mest sockerrika glassen som fanns Ben och Jerrys Witch glass. Tyckte den var god och så. Sedan när vi skulle gå hem gick vi till ika och då köpte hon mig en till witch och en hel marabo choklad. OCH JAG ÅT UPP DET. När vi kom hem var sockersuget fortfarande inte nere så jag åt två paket glass till (nu pratar jag om två paket 400 g/st glass, två paket sådana åt jag i fredags också). Sedan ett paket till med brago kex och två paket med nappar och ett gott och blandat.

Dagen efter mådde jag så grymt illa att jag inte kunde äta något utan låg hemma hela tiden. I måndags började jag som vanligt med 1200 kcal och - 500 kcal på gymmet. Det kändes bra. Och precis samma sak igår. Men sedan så mätte jag midjan (går efter midjemått) och då såg jag det jag var så rädd för. Min midja hade ökat med 3 CM!!!!!!  Jag låg på 69 på torsdagskvällen och igår kväll på 72. Jag bröt ihop helt. Det fattades ju bara 4 cm till mitt mål och nu .. sedan provade jag alla nya kläder jag köpt. När jag köpte dem låd dem perfekt och nu såg jag ut som en tight knuten julskinka om magen. Förfärligt. Då visste jag.. nu måste jag fan ta igen allt det. Jag sa - inget fusk fram till 65 cm. Visst gick det bra igår kväll.. Idag gick det också bra vid frukosten. Den var helt vanlig och så. Men tyvärr visste jag inte att vi skulle ha hemkunskap. Jag blev tvingad att baka bröd och göra soppa. Soppan såg helt ok ut. Fisk, buljong lite grönsaker, gräddfil , tomatpuré och en matsked olja. Men sedan kom brödet.. det var det som jag var rädd för. 5.5 dl vetemjöl, 25 g jäst, tre matskedar olivolja.. mer än 1200 kcal.. det är så mycket som jag äter under en HEL dag. Jag var tvungen att äta allt, och det gjorde jag. Så nu ligger jag på ca. 1600 kcal. (fisksoppa runt 200, fruksot 200 och brödet 1200). Men jag mår så dåligt pga det. knappt tre timmar efter att jag har ätit åt jag igen och jag åt 1400 kcal. Jag ska inte äta mer idag och kommer att behöva spendera nästan dubbelt så lång tid på gymmet. Men det klarar jag. Jag är bara så besviken på mig själv.. HUR kunde jag äta så jävla mycket? Hur kunde jag inte spotta ut eller slänga brödet.

Nu ska jag vara strikt. 3 Strikta månader har jag redan klarat. En eller två till och sedan en bra livsstil livet ur. NU ska jag klara det. 7 cm ska bort, och det kommer att gå.

Zadeira
3

Jag blir så ledsen när jag läser det här, för det du tänker och skriver påminner mig så mycket om hur jag fastnade i min ätstörning. Jag hoppas verkligen inte att du "åker dit" också. Det är faktiskt inte hela världen att du råkade göra det där misstaget med maten. Det tar kanske lite längre tid att nå ditt mål, men om du bara är medveten om det och inte låter det bli en besatthet så är det bara att fortsätta på rätt spår igen nu så ska du se att det går bra igen.

Det värsta du kan göra om du ätit onyttigt eller hetsat är att hoppa över måltider resten av dagen! Tänk istället på att äta bra saker resten av dagen, annars kommer blodsockret go bananas och du kommer vilja hetsäta ännu mer socker och onyttigt. Då är det bättre att hamna på för lite för många kalorier men veta att man trots allt gjort allt för att hjälpa kroppen återhämta sig.

[Lupse]
0

Vi har inge mat hemma därför vet jag att jag klarar att inte äta något idag. Men jag tänkte över det och åt 100 g jordgubbar innan jag gick till gymmet (:

Zadeira
0

Om du tränar är det extra viktigt att fylla på med protein efteråt, annars kommer träningen bara ha motdatt effekt och istället bryta ner dina muskler…

[Lupse]
0

Det vet jag. Men jag äter sällan efter träning, då jag kommer hem vid 22. Men i övrigt äter jag väldigt mycket protein i förhållande till kolhydraterna och fettet (;

Fridaaaa
1

En hemkunskaplärare kan aldrig tvingar er att äta, bara att typ smaka men aldrig äta t.ec full portion. 

Trist med återfall, men hoppas det går bättre igen nu! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lupse]
0

#5 Min hemkunskaps lärare har sett att jag inte äter skolmaten (tar med mig egen och äter på rasterna) så hon trodde att jag aldrig åt något. Så hon sa att om jag ej åt upp maten skulle hon kontakta mina föräldrar och allt det där, även fast jag sa att mina föräldrar visste att jag tar med mig egen mat eftersom att mamma gör den åt mig.

Men sedan så tänkte jag över det och vet att en dag i veckan inte kan förstöra all viktminskning.. hehe (:

Fridaaaa
2

#6 Jag hade inte ätit om jag inte hade velat, och eftersom dina föräldrar vet att du får i dig mat, så hade inte så mycket hänt :) Dem är ju bevis nog ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.