Sunt förnuft.
Ofta sitter jag här inne och tittar runt bland olika inlägg och en sak som jag ser ofta är att jag tycker jag är tjock och jag vill gå ner i vikt så snälla vad kan jag göra?
Inte alla skriver så, men många och det är inte bara här utan överallt! Vad hände med sunt förnuft? Träna,äta bra och faktiskt få muskler och inte bara bli smal?
Jag har alltid velat vara smal. För det "ser bättre ut" i mina ögon. Men inte förrens nu har jag insett att jag vill inte vara smal, jag vill ha muskler och mindre fett på kroppen.
Alla kan inte se ut som supermodeller. Start where you are, use what you have and do what you can. Alla kan inte se ut som supermodeller. Är man 159 lång som jag är så kan jag inte heller riktigt jämföra mig med en brud på 180 som går på catwalken som dessutom inte har några höfter, medans jag har kurvor. Man måste sätta realistiska mål och inte bara titta sig i spegeln och se hur "ful" man är, att låren är feta och att magen hänger.
Sätt realistiska mål och gör ditt bästa av det du har. Man räcker till som man är även fast du inte ser ut som hon/han i tidningen. Du är bra som du är.
Tror problemet är att folk inte vet vad som är realtistiskt och inte.
#1 Nä och det är ju precis det som är problemet. Ta det du har och gör det bästa av det helt enkelt :)
Supermodeller är aliens :D Det har jag sett i MiB 3 och allt i filmer är ju sant ;)
Tyvärr tror jag att du har rätt. Man ser en mager kropp som mer realistisk och bra än en slank vältränad kropp.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag har hellre några extra kilon än ser ut som många modeller gör idag, det är mindre hälsosamt än att ha några få extra kilon.
Folk lyssnar för mycket på media, modetidningar, modeprogram osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Ja, och det gör ont att se folk som så desperat vill gå ner i vikt. Tänk om dom kunde förstå att dom är fina, dom med ?
#4 Skön inställning :) Och ja visst gör folk det. Man kan önska att dom hade velat ändra på sig.
#5 Ja jag förstår inte varför man måste vara smal som en speta? Det viktigast är att man äter hälsosamt, rör på sig och mår bra helt enkelt :)
Tror ingen mår bra av att tänka på sin vikt stup i ett och alla andra ideal i samhälle :/
#6 Håller med. Tyvärr så är det många som inte ser det, även likaså jag har inte sett det innan utan gjort allt i min makt för att se ut som modellerna. Numera har jag faktiskt börjat aceptera det faktum att jag ser ut som jag gör, och jag önskar att fler kunde göra det med :(
#7 Ja jag önskar att fler kunde göra det. Och bra/skönt att du har börjat acceptera det, det gör jag mer och mer också. Dock har jag aldrig velat se ut som modellerna:)
#8 Ja :) Numera vill jag snarare bli en muskelpaket :P