Vad väger denna kroppen?
Jag vet att det är hemskt individuellt hur man ser ut i förhållande till vikten man har, men jag vill ändå få en uppskattning av den som vill svara.
Om du skulle gissa, vad skulle du tro denna 174 cm långa kroppen vägde?
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
77 kg gissar jag
c.a 70-80
74
Mellan 65-70 skulle jag gissa.

75-80 kg
>>>Malum domesticum<<<
Runt 65kg skulle jag tippa.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
75 kanske?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Runt 70 kg.
74? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ts nu får du berätta ju :)
Kul att se att det diffar hela 15 kilo mellan gissningarna. Det bevisar just hur olika kroppar ser ut i förhållande till vikten. :)
Varför jag skrev tråden var för att jag för ett par år sedan vägde 80 kilo. Då hade jag väldigt stora armar och lår, och magen var en riktig deg som hängde över byxlinningen. Jag var inte fet, men väl mullig.
Efter det gick jag ner 10 kg, jag kände mig ganska så smal, men var fortfarande degig och slapp.
Jag tänkte då att jag behövde gå ner säkert 10 kg till för att bli nöjd, och började styrketräna MEN slappnade av med kaloriräkningen och unnade mig väldigt mycket "för mycket".
Jag tyckte ändå att jag gick ner i vikt trots att jag inte vägde mig, men jag märkte skillnad på måttbandet.
Jag har nu börjat närma mig nöjd, men har en liten bit kvar. Men ville bara se hur mycket jag hade gått ner, för jag måste ju gått ner jättemycket tänkte jag.
Hoppsan hej, 79 kg stod vågen på. Jag fick en chock och tyckte det kan inte vara möjligt. Att jag hade gått upp allt jag tidigare hade gått ner, men minskat 2 storlekar i kläder, det hänger ju inte ihop alls.
Hur kan jag ha gått från 80 kg och 42 i kläder till 79 kg och 38 i kläder?
Muskler. :)
Ska tona mer men från och med nu försvinner vågen! :)

Jag väger 62 kg och har 38 och snarare 40 i kläder. Min längd är 170 cm. Konstigt är det.
>>>Malum domesticum<<<
Jag är 165 cm lång och väger 67 kg och har med 38/40:P
Ja jag har alltid vetat att muskler väger, men aldrig sett det så här klart. För om jag väger samma som innan, men gått ner 2 klädstorlekar, ser jag inget annat svar än att jag lyckats lägga på mig en himlans muskelmassa.
#14 Hur har du tränat och ätit för att fixa detta? Kanske kan PMa mig tips? ;)
Jag är 174, väger 62 och har storlek 36/38.. Fast jag består bara av fett.. Haha ;)
#16 Du väger ju som du ska i förållande till din längd:P
#15 Kaloriunderskott på omkring 5-700 om dagen, ingen eller väldigt lite konditionsträning, väldigt mycket styrketräning. Min egen kroppsvikt och 2 stycken 10 kilos hantlar.
Jag antar att när jag tränade massor kondition och åt minimalt med kalorier, i slutändan med konditionsförbrukningen låg jag väl på 500 kalorier om dagen, och gick ner 11 kg på 4 månader, att jag tappade en väldans massa muskler och det är ju inte riktigt så man vill sluta känner jag.
17, jag det gör jag men har en jättestor mage och vill träna ner den ;)
Grattis till din viktnedgång! Jag har läst att man förbränner mer fett om man har "mycket" muskelmassa men jag vet inte om det stämmer och jag tänker inte gå efter det förrän jag är helt säker 
#20 Jo det stämmer.
Muskler kräver engergi för att fungera och ju mer muskler man har desto mer energi går åt att hålla igång dem, även när man sitter stilla, sover etc.
Vet dock inte om det är just fett musklerna får engergin ifrån i första hand men kroppen förbrukar i alla fall mer kalorier med mer muskler och det kan ju göra att man går ner i vikt lättare (förutsatt att man inte stoppar i sig lika mycket eller mer kalorier än vad kroppen gör sig av med).
Jag är ungefär 155cm lång, är 11 år, och väger mellan 47-48 kg.
Jag tycker kanske inte att jag är TJOCK men inte heller SMAL utan typ mittemellan om ni vill så skulle jag kunna lägga ut bild. 
Men tyvär är det ju så att killarna , nä vi kallar dom istället för idioterna, att idioterna i min klass säger att jag är tjock och farmor ( men farmor beror på en annan anledning)och bara för det har dem fått mig att känna mig stor och tycka att min mage är fet och att mina lår är feta!!! men sen är det också tjejer i min klass som sagt till mig att jag behöver banta!
Är detta normalt att väga mellan 47-48 kg vara ca 155cm lång och vara 11 år?????
#22. Du ligger bra enligt viktkurvan för din ålder, då är du helt normalviktig.
Tyvärr är det så att många barn (och vuxna absolut) retas av olika anledningar, och tyvärr så brukar det alltid vara "tjock och ful" man blir kallad även om det inte alls är sant. Jag tycker inte du ska lyssna på dem även om det är svårt att låta bli.
Om du är orolig för att du väger för mycket så prata med skolsköterskan och be henne visa dig på en viktkurva precis var du ligger och ska ligga.
#23 okej, det ska jag göra men jag har gått upp typ två kilo senast jag var och vägde mig hos henne! och det var DETTA ÅRET!!!
#24 2 kilo är ju inte mycket, tänk på att du växer också, får kvinnliga former osv :)
Man ska inte stirra sig blind på vikten.
#24 Du är inne i en ålder då du växer mycket och kommer att förändras mycket i kroppen. Du ska inte haka upp dig på siffror. Framförallt i din ålder och ett par år framåt bör du bara fokusera på att må bra och låta kroppen utvecklas, för mycket kommer att förändras.